Winstgevende bedrijf failliet laten gaan

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Winstgevende bedrijf failliet laten gaan

#16 , 14 jan 2016 16:22

De fiscus dient om je inkomsten te controleren en niet de strubbelingen binnen een bedrijf.

Pas op de layout mee te nemen dit is niet van u, maar is eigendom van de vennootschap waar u maar amper 33% aandelen van bezit, dit zou diefstal zijn ten koste van de BVBA, ik geloof niet dat je begrijpt wat een vennootschap is.

Ik wil er u toch op wijzen bij een faillissement zal je toch moeten tonen aan de curator waar de website gebleven is, als deze ooit in de boekhouding is ingebracht als investering.

Je begeeft je op zeer glad ijs door activa te ontvreemden van een vennootschap.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter

#17 , 16 jan 2016 13:24

Hoe zit het met producten die nog geleverd moeten worden en als de andere zaakvoerders willen eruit stappen?
Word er ook hun deur geklopt alleen bij mij precies?
Ik ben van plan om de schuldeisers maar te betalen zodat er geen schuld is en dan ontvangen ze het product maar niet aangezien die andere zaakvoerders niet meer willen werken.

Het kan toch niet zo zijn om direct te stoppen met een zaak waarvan de goederen nog geleverd moeten worden die al betaald zijn?

denlowie

#18 , 16 jan 2016 15:11

hier word niet gepraat tegen u het is een algemeen beeld dat er gegeven word, jullie zullen alle drie verantwoording moeten afleggen.
Het kan toch niet zo zijn om direct te stoppen met een zaak waarvan de goederen nog geleverd moeten worden die al betaald zijn?
Normaal niet, en dit zou ontvreemding van het activa inhouden (diefstal)

Ik ben van plan om de schuldeisers maar te betalen zodat er geen schuld is en dan ontvangen ze het product maar niet aangezien die andere zaakvoerders niet meer willen werken.

Dit begrijp ik niet, wat bedoel je hier mede ??

Reclame

boos
Topic Starter

#19 , 17 jan 2016 00:26

Wij hebben besloten te stoppen.
Onze auto van de zaak staat op de naam van ons bedrijf en daar heeft mijn man en de schoonbroer de sleutels
Ze willen dat ik geen sleutel heb en hoe kan ik die sleutels bekomen?

LeenW

#20 , 17 jan 2016 00:33

Door de auto te kopen van het bedrijf.

boos
Topic Starter

#21 , 17 jan 2016 04:16

Hoe dat dat in zijn werk

denlowie

#22 , 17 jan 2016 09:39

Hoe dat dat in zijn werk
door een factuur te maken van het bedrijf naar u, en u dit geld stort op de rekening van de BVBA en dan kan je de wagen op u naam inschrijven.

Stoppen is een mooi woord, maar zo simpel is dit bij een bvba niet !!

Daar heb je een NOTARIS en een boekhouder voor nodig, en dit komt voor de rechtbank.

Dus zorg in de éérst plaats dat de R.C van de vennoten in orde zijn, dat het register van de jaarlijkse vergaderingen ingeschreven of ingeplakt zijn, dat het fincieeldagboek correct ingevuld is in overeenstemming van jullie boekhouding, waar ik vermoedens van heb dat het een rotzooi is.

Dit zijn de eerste werken dat je moet doen en dan een goede boekhouder onder de arm nemen en naar de notaris gaan,
Wanneer dit niet correct is zal een faillissement onvermijdelijk zijn en jullie beperkte aansprakelijkheid, dit kan je dan ook vergeten.

denlowie

#23 , 17 jan 2016 10:07

Ik wil er toch nog bij zeggen dat je partners wel akkoord zullen moeten gaan voor de verkoop van de auto aan u, en is deze wagen al volledig betaald, of is het leasing wagen ??

boos
Topic Starter

#24 , 17 jan 2016 18:33

IK ga morgen even naar de boekhouder.
Als het zo is dat ik eerst akkoord moet hebben om de wagen te kopen dan komen er uiteraard niet uit, hoe moet dit dan verder?

boos
Topic Starter

#25 , 17 jan 2016 18:34

Het is een VOF en geen BVBA , er komt geen notaris aan te pas

denlowie

#26 , 17 jan 2016 18:47

Het is een VOF en geen BVBA , er komt geen notaris aan te pas

Ik dacht dat het een BVBA was, maar een VOF is een vennootschap en dus zijn de regels gelijk, maar je boekhouder kan deze vereffenen zonder notaris, wat veel goedkoper zal zijn.

Maar daar het een VOF is, dan is het bij een eventueel faillissement dat jullie alle drie ook persoonlijk in faillissement zal verklaart worden.

Als u schoonbroer zomaar geld uit de vennootschap haalt zal hij dit bij een eventueel faillissement toch persoonlijk moeten betalen.

Een goede raad, doe geen domme dingen want bij een faillissement kan u, wanneer er geen strafbare feiten zijn gepleegd door u, verschoonbaar verklaart worden !!!
Zijt zeer voorzichtig als je iets uit de vennootschap haalt die ooit in de boekhouding als kost is geboekt, dit is niet van u maar van de vennootschap.

boos
Topic Starter

#27 , 17 jan 2016 21:10

We hebben stoelen verkocht en geld ontvangen op de zakelijke rekening
Daarna is het geld door gesluisd naar de prive spaar rekening op de andere zaakvoerder ze naam.

denlowie

#28 , 17 jan 2016 21:23

We hebben stoelen verkocht en geld ontvangen op de zakelijke rekening
Daarna is het geld door gesluisd naar de prive spaar rekening op de andere zaakvoerder ze naam.
hoe kan je nu zo dom zijn ?

De zakelijke bankrekening word bij een faillissement zeer goed na getrokken, en alles die door gesluisd is geweest naar een privé rekening zal je toch moeten verantwoorden en ik hoop dat het op jullie RC is geboekt, of als uitkering (loon), anders is dit regelrechte diefstal en ontvreemding van activa.

maar als het een faillissement word geen probleem die curator komt het toch bij jullie zaakvoerders halen hoor, daar jullie toch 100% verantwoordelijk bent!, en laat het ons hopen dat dit geen faillissement word want anders zullen jullie serieus in de problemen komen.

En hoe zit het met de RC van je schoonbroer is al het geld die hij nam daar geboekt ?

De tijd die men na een faillissement achteruit gaat is normaal 6 maanden, maar het kan zeer lang verlengd worden als de curator dit nodig acht voor zijn onderzoek.

boos
Topic Starter

#29 , 17 jan 2016 23:34

Wat bedoeld u met RC?
Ze mogen de zakelijke rekening bekijken uiteraard dat is geen probleem.
Maar mijn schoonbroer heeft vanuit de zakelijke rekening juist bedragen naar zijn eigen spaar rekening doorgestort zonder redenen.
En hij heeft ook sommige klanten laten rechtstreeks betalen op de spaarrekening.

LeenW

#30 , 17 jan 2016 23:37

RC = rekening courant

Mijn advies: contacteer zo vlug mogelijk eens fiscaal advocaat om dat zootje op te ruimen zonder dat men u gaat vervolgen.

Terug naar “Handelspraktijken”