Ik moet opdraaien voor de elektriciteit van ex-vriend

inne de roeck

#16 , 20 dec 2007 14:22

Dag Schorpioen,

Ik woonde een aantal jaren samen met mijn ex.

De watermeter stond op mijn naam.

Toen ik de woonst, waar wij beiden samenwoonden, verliet, werd de meter niet overgezet op zijn naam.

Gedurende jaren ontving ik aangaande het waterverbruik geen enkele factuur. Blijkbaar kwamen deze facturen en herinneringen enz… bij hem terecht. Hij heeft mij deze facturen nooit bezorgd. Uiteraard was het anders niet zover gekomen.

Jaren later ontving ik plots 4 facturen.

Aanvankelijk heb ik deze facturen geprotesteerd, omdat ik 1) dat water niet had verbruikt, en 2) ik geen kennis kon nemen van deze facturen daar ik ze nooit ontving.

De vrederechter veroordeelde mij voor de rekeningen te betalen aan de watermaatschappij.

Voor terugbetaling diende ik mij te wenden tot mijn ex.

Indien u nog bijkomende inlichtingen wenst, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Inne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 dec 2007 15:36

Als deze facturen betrekking hebben op de periode dat u daar niet meer woonde en uw ex wel staat u heel sterk.

Hebt u uw ex al aangetekend in gebreke gesteld om te betalen?

scorpioen

inne de roeck

#18 , 20 dec 2007 17:56

Deze facturen hebben heel zeker betrekking op de periode dat ik daar niet meer woonde. Uiteraard kan dit alles adv officiële documenten gestaafd worden.

Ik heb mijn ex een gewoon schrijven gestuurd, niet gereageerd.

Ik heb mijn ex aangetekend in gebreke gesteld, niet gereageerd.

Ik denk dat ik met andere dingen voor de dag zal moeten komen, wil ik mijn geld nog ooit terugzien.

Kan u mij aub op de goed weg zetten?

Met veel dank,
Inne

Reclame

scorpioen

#19 , 20 dec 2007 19:28

oproepen in verzoening bij de vrederechter.

Briefje schrijven aan de griffie van het vredegerecht van de woonplaats van je ex:

gelieve op te roepen in verzoening

ex

en

jezelf

voorwerp: betaling facturen electriciteit t.b.t. x euro, te vermeerderen met de verwijlintrest vanaf x (datum ingebrekestelling)

scorpioen

inne de roeck

#20 , 20 dec 2007 20:12

Schorpioen, ik weet uw raadgevingen naar waarde te schatten.

“Briefje schrijven aan de griffie van het vredegerecht van de woonplaats van je ex:”

Thans weet ik niet waar mijn ex zich bevindt. Hij is verdwenen uit de woning waar de feiten zich afspelden.

Hoe kan ik dit te weten komen?

scorpioen

#21 , 21 dec 2007 00:10

De gemeente waar hij het laatst woonachtig was moet u kunnen vertellen waar hij naar vertrokken is.

Een gerechtsdeurwaarder en/of advocaat kan via het rijksregister weten waar hij nu woont.

scorpioen.

inne de roeck

#22 , 21 dec 2007 00:23

Oké.

Moet ik mijn ex in verzoening roepen voor de vrederechter van de gemeente waar de feiten zich voordeden of voor de vrederechter waar hij thans woonachtig is?

scorpioen

#23 , 21 dec 2007 11:48

Art. 624. Met uitzondering van de gevallen waarin de wet uitdrukkelijk bepaalt welke rechter bevoegd is om kennis te nemen van de vordering, kan deze naar keuze van de eiser worden gebracht;
1° voor de rechter van de woonplaats van de verweerder of van één der verweerders;
2° voor de rechter van de plaats waar de verbintenissen, waarover het geschil loopt, of een ervan zijn ontstaan of waar zij worden, zijn of moeten worden uitgevoerd;
3° voor de rechter van de woonplaats gekozen voor de uitvoering van de akte;
4° voor de rechter van de plaats waar de gerechtsdeurwaarder heeft gesproken tot de verweerder in persoon, indien noch de verweerder noch, in voorkomend geval, een van de verweerders een woonplaats heeft in België of in het buitenland.

U kan kiezen:

De vrederechter waar hij thans woonachtig is lijkt mij het zekerste en zal voor geen discussie vatbaar zijn.

Op basis van het 2° kan u m.i. ook kiezen van de plaats waar de electriciteit verbruikt werd.

scorpioen

inne de roeck

#24 , 21 dec 2007 16:44

Bedankt, Scorpioen!

Welke kosten dien ik te vermelden? Factuurbedrag, kosten herinneringen, kosten gerechtsdeurwaarder, rechtsplegingvergoeding, gerechtelijke intresten ?
Hoe moet ik zoiets formuleren?
En wat is het art. van de oproeping in verzoening? Oproeping in verzoening art …?

Dankuwel voor enige toelichting.

scorpioen

#25 , 21 dec 2007 16:59

Als u gewoon vraagt op te roepen in verzoening, dat volstaat. U moet daar geen artikel bij vermelden.

Vraag gewoon het geld dat u hebt moeten betalen, te vermeerderen met de verwijlintrest vanaf de ingebrekestelling.

scorpioen

roderidder
Contacteer: Website

#26 , 21 dec 2007 18:15

Schorpioen, ik weet uw raadgevingen naar waarde te schatten.

Je bent niet de enige

Vooraleer een proces te beginnen zou ik je aanraden de feitelijke omstandigheden eens precies uiteen te zetten, zodat je hier advies kan krijgen i.v.m. je slaagkansen.
Zouden meer mensen moeten doen... ;-)

RR

Terug naar “Andere”