Achterstallige alimentatie

anja.bekkers
Juridisch actief: Nee

Re: Achterstallige alimentatie

#16 , 01 mar 2016 15:31

DAVO gaat geen achterstallen uitbetalen! Ze betalen alleen voorschotten op de lopende alimentatie, in geval je voldoet aan de voorwaarden (je loon is niet al te hoog, exacte bedragen kan je terugvinden op de site van DAVO)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Driehoekje
Topic Starter

#17 , 01 mar 2016 16:09

Volgens mijn inkomsten kom ik in aanmerking voor voorschotten maar men kan wel degelijk ook achterstallen ontvangen dacht ik

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#18 , 01 mar 2016 16:16

Ze heeft geen enkel inkomen. Ze moet van de dop eerst een volledig jaar werken voor ze er nog van kan genieten en elke keer als ze werk heeft, valt ze na een week ziek en neemt ze haar ontslag. Ze heeft de voorbije jaren in totaal nog geen twee maanden gewerkt. Houdt Davo hier rekening mee ? Ik bedoel, het feit dat Davo niets kan invorderen bij haar, wil dat dan zeggen dat ik via Davo de centen ook niet kan bekomen ?
Davo zal pogen in te vorderen en kijkt maar naar één zaak: nl of er überhaupt inkomsten zijn. Komen die van het OCMW dan houden ze daar een deel van in of ze dwingen de schuldenaar tot een afbetalingsplan.

U kan indien u voldoet aan de inkomensvoorwaarden voorschotten aanvragen bij DAVO maar die werken enkel voor de toekomst, in geen geval gaat DAVO u voorschotten uitbetalen op de openstaande (en door hen in te vorderen) schuld.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”