Kan je een zaak runnen waarbij je geen facturen van inkoop hebt?

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Kan je een zaak runnen waarbij je geen facturen van inkoop hebt?

#16 , 25 mar 2016 09:12

Dan is het verschil met 'wit' helemaal schrijnend. In plaats van € 1.000 heb je dan € 308, plus dan nog de tijd en kosten die je kwijt bent met formaliteiten. Wel kun je kosten inbrengen natuurlijk als officiële zelfstandige.
tjah. het verschil tussen een roofmoord plegen en huis aan huis schenkingen vragen is ook "schrijnend". 50% is trouweens niet het gemiddelde tarief, maar het marginale. Als je dus correct wil rekenen, moet je tussen de 10 en de 30% rekenen bij de meeste Belgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#17 , 25 mar 2016 09:25

Dan is het verschil met 'wit' helemaal schrijnend. In plaats van € 1.000 heb je dan € 308, plus dan nog de tijd en kosten die je kwijt bent met formaliteiten. Wel kun je kosten inbrengen natuurlijk als officiële zelfstandige.
tjah. het verschil tussen een roofmoord plegen en huis aan huis schenkingen vragen is ook "schrijnend". 50% is trouweens niet het gemiddelde tarief, maar het marginale. Als je dus correct wil rekenen, moet je tussen de 10 en de 30% rekenen bij de meeste Belgen.
Aparte vergelijking natuurlijk om het zwart in- en verkopen van spullen te vergelijken met 'n roofmoord.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#18 , 25 mar 2016 09:28

Als je dus correct wil rekenen, moet je tussen de 10 en de 30% rekenen bij de meeste Belgen.
TS heeft het hier wel over een bijberoep en dan zal je er niet zijn met 10% a 30% hoor maar eerder met 50% belastingen, je bent nu beter af met de weekends een flexie job te gaan doen in de horeca :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jackrussell

#19 , 25 mar 2016 12:21

Ja. Als je alles volgens het boekje doet en weinig kosten opvoert, moet je er niet aan beginnen eigenlijk. Dan blijft er niet veel over van je verdiende euro.

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 mar 2016 09:14

TS heeft het hier wel over een bijberoep en dan zal je er niet zijn met 10% a 30% hoor maar eerder met 50% belastingen, je bent nu beter af met de weekends een flexie job te gaan doen in de horeca :lol:
Met dat verschil dat ik mij met dit "bijberoep" zou kunnen amuseren, met werken in de horeca niet (afin, denk ik, ik heb het nog nooit gedaan ;) ).

Maar bon, moraal van het verhaal: het zou dus wel kunnen, maar met de randopmerking dat de belastingdruk vrij hoog zal zijn, maar dit is waarschijnlijk voor elke zelfstandige activiteit min of meer het geval. Anyway, het was een "theoretische" vraag. Ik heb momenteel zeker niet de tijd om zoiets te beginnen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Handelspraktijken”