Neen, niet direct. Het verslag van de brandweer zal samen met de verslagen gerechtsdeskundigen naar het parket worden gestuurd.
Dat heb ik al uitgelegd.
U zal zolang er een gerechtelijk onderzoek loopt geen info krijgen gezien dit onderzoek wordt geleid door het parket.
Onderzoeken zijn geheim, schriftelijk en tegensprekelijk.
Het is pas als het parket de zaak vrijgeeft dat u inzake kan nemen.
U zal vermoedelijk nog wel gehoord worden.
Indien u een brandverzekering had gehad had u via uw rechtsbijstand (advocaat en andere deskundigen) wel vlugger de mogelijkheid gehad om info te krijgen.
Zoals ik reeds heb gezegd kan u zelf een deskundige aanstellen - hou er rekening mee dat dit mogelijk al enkele duizenden € voorschot zal kosten
Maar waarom zou ik nogmaals verhoord moeten worden? Mijn verklaring werd al opgetekend door de politie.
Uiteraard is kwaad opzet uitgesloten, zodus wat heeft het parket dan nog te zoeken in dit dossier?
Wie geeft de woning vrij de expert ( volgens de advocaat) of de politie/parket ( zoals u stelt)?
Hoelang kan niet infernaal grapje blijven duren eigenlijk?
Ik ben vandaag naar een advocaat geweest. Op dit moment kunnen we nog geen stappen ondernemen we moeten alleen reageren op het schrijven van de verzekering van de verhuurder die een modelbrief opstuurde vrijwel direct na het uitbreken van de brand.
- Reageren op dat schrijven
- wachten op expert van de verzekering die de schade gaat komen opmeten
Dan, en slechts dan kunnen we stappen ondernemen ( tegen expertise,...)
Amaai, had ik geweten dat dit allemaal ooit mogelijk was dan had ik ZEKER een brandverzekering afgesloten.....