Problemen met huisbazin

Veebee

Re: Problemen met huisbazin

#31 , 17 sep 2010 12:27

Voor mij mag er een slotje op, ieder blijft hier toch bij zijn standpunt. Heel dat dierenverbod gedoe is imho gewoon verhuurdersdespotisme en bemoeizucht; ongeneeslijke kwalen waar blijkbaar nogal meer verhuurders aan lijden. We hoeven maar naar de talrijke posts en klachten van huurders te zien, huurders die vaststellen dat hun verhuurder plots in hun eetkamer/living/slaapkamer staat - achter hun rug in de woning is geweest - gewoon door het raam naar binnen zit te gluren - in hun tuin zit etc... En aan de andere kant: je zal maar verhuurder zijn die wil dat je wet/wil/toestemming strikt word nageleefd, en denken dat je met je dierenverbod veilig zit en je niets meer kan overkomen, om dan later tot de vaststelling te komen dat je halve woning afgebroken is door de kinderen van die huurder. Neem van mij maar aan dat die kans vele ettellijke malen hoger is. Of niet soms ? Zolang er geen wetten zijn die heel het houden van dieren in huurwoningen regelt, zal de discussie blijven.
In plaats van altijd aanvallend te reageren naar verhuurders, steek de hand in eigen boezem, je haalt er nu al kinderen bij. Het topic ging over meer huisdieren houden dan toegelaten. Wat mij betreft mag er ook een slot op deze topic. Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil :roll:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
baldwyn

#32 , 17 sep 2010 12:31

We hoeven maar naar de talrijke posts en klachten van huurders te zien, huurders die vaststellen dat hun verhuurder plots in hun eetkamer/living/slaapkamer staat - achter hun rug in de woning is geweest - gewoon door het raam naar binnen zit te gluren - in hun tuin zit etc... En aan de andere kant: je zal maar verhuurder zijn die wil dat je wet/wil/toestemming strikt word nageleefd,
Voor zover ik weet kan een verhuurder nooit ongevraagd zelf binnenstuiken, of hij nu denkt dat je er 2 of 3 katten, een olifant, of een drughandel binnenhoudt. Daar moet hij altijd een juridische stap voor zetten, nietwaar? Ook binnengluren, 1 keer als je denkt dat er effectief iets mis is binnen of je hoorde iets zullen veel mensen nog door de vingers zien maar een huisbaas die heel de tijd voor het raam hangt neem je beter een foto van en ga je mee naar de politie, neen?

Veebee

#33 , 17 sep 2010 12:38

Voor zover ik weet kan een verhuurder nooit ongevraagd zelf binnenstuiken, of hij nu denkt dat je er 2 of 3 katten, een olifant, of een drughandel binnenhoudt. Daar moet hij altijd een juridische stap voor zetten, nietwaar? Ook binnengluren, 1 keer als je denkt dat er effectief iets mis is binnen of je hoorde iets zullen veel mensen nog door de vingers zien maar een huisbaas die heel de tijd voor het raam hangt neem je beter een foto van en ga je mee naar de politie, neen?
Correctie, ze heeft de katten zien zitten op de vensterbank. Als dat vanop straat te zien is, dan is er geen sprake van gluren. Dan moeten ze de gordijnen maar sluiten.
Iedereen heeft het recht vanop straat of vanachter zijn raam de buurt in het oog te houden of ga je ineens alle gepensioneerden meesleuren naar de politie :mrgreen:

Reclame

JohnD

#34 , 17 sep 2010 12:38

Wij huren trouwens een huis, niet een appartement. De katten hebben plaats zat en er is een tuin. Wnt had hier ook al gelezen dat de beestjes veel ruimte nodig hebben om gelukkig te zijn. Tis precies een beschuldiging naar mij toe :? & dat wilde ik toch even rechtzetten. Ik ben hier op het forum gekomen om gwn meer info te verkrijgen op een vriendelijke manier. Je kan eerlijk zijn, maar je kan ook met verwijten beginnen slingeren. Maar blijkbaar is er gwn nog geen duiding over huisdieren. Goed, dat is me nu volledig duidelijk. Bedankt al voor de reacties.
Een huis met tuin en van 2 naar 3 katten. Ik garandeer je hier zwart op wit dat de vrederechter die dat verbied, en rekening houdende met het feit dat er een toestemming was voor 2 katten, al een heel erge dierenhater moet zijn om dat te verbieden. En wie zegt er nu dat die kat van jou was ? Die kan toch gewoon even binnengewandeld zijn langs de tuin ? Die huisbazin van jou heeft geen poot om op te staan.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Veebee

#35 , 17 sep 2010 12:44

Een huis met tuin en van 2 naar 3 katten. Ik garandeer je hier zwart op wit dat de vrederechter die dat verbied, en rekening houdende met het feit dat er een toestemming was voor 2 katten, al een heel erge dierenhater moet zijn om dat te verbieden. En wie zegt er nu dat die kat van jou was ? Die kan toch gewoon even binnengewandeld zijn langs de tuin ? Die huisbazin van jou heeft geen poot om op te staan.
Ja tuurlijk, het was de buurkat die even kwam spelen met de huiskatten :mrgreen:

Who cares wiens kat het was, ze was in de eigendom van de verhuurder die toestemming geeft voor twee katten, waarom moet ze er dan drie toestaan? Wat is de volgende stap, van drie naar vier en ga zo maar door. Je bereikt echt niets met het steeds verder willen springen dan je stok lang is zenne.

Trouwens, jij gaat een wildvreemde kat in je huis of huurhuis toelaten en op de vensterbank laten zitten? Die vrederechter is er in de eerste plaats om een concensus te vinden tussen verhuurder en huurder. Twee is geen drie.

Vandebos

#36 , 17 sep 2010 12:49

Zoals reeds vaak herhaald, maar toch nog maar eens: De vonnissen over deze materie zijn verdeeld. Het is niet omdat er één vonnis uit de late jaren 80 is dat alle eerdere en latere geen dadingskracht meer hebben. Bovendien dient men ieder geval in zijn specifieke context te zien.

Aangezien de meningen hier effectief rotsvast zitten en iedereen, inclusief mezelf, overtuigd is van zijn gelijk, slot erop.

Terug naar “Huren”