verhuurder wilt eigen woning betrekken

sloeberken

Re: verhuurder wilt eigen woning betrekken

#31 , 08 jul 2014 13:40

Hij kan daar trouwens nog altijd gedomicilieerd zijn. En aangifte doen bij politie wegens inbraak en de schade laten vaststellen dan hebt u een PV nr ...zeker doen.
Indien daders gekend zijn kan u ook deze gegevens doorgeven . Politie ook binnen de nodige vaststellingen laten doen.
IS en blijft een inbraak dus strafbaar.
Ook ik raad u dit ten stelligste aan, iedereen moet zich aan de wet houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 08 jul 2014 13:52

Hij kan daar trouwens nog altijd gedomicilieerd zijn. En aangifte doen bij politie wegens inbraak en de schade laten vaststellen dan hebt u een PV nr ...zeker doen.
Indien daders gekend zijn kan u ook deze gegevens doorgeven . Politie ook binnen de nodige vaststellingen laten doen.
IS en blijft een inbraak dus strafbaar.
Ook ik raad u dit ten stelligste aan, iedereen moet zich aan de wet houden.
Plus dat u uw belangen moet veiligstellen, en voorkomen dat de verhuurder op enige manier de gevolgschade van deze werken op u tracht te verhalen.

KJ86

#33 , 08 jul 2014 14:13

Gezien uw inboedel nog aanwezig is in de woning, is dit huisvredebreuk waarvan je een zaak kan maken. De inbraak kan vastgesteld worden (sporen aanwezig), de dader kan op heterdaad betrapt worden (vaststelling door de politie laten doen terwijl hij bezig is) , hij heeft schade toegebracht aan de woning (door de verbouwing). Heeft de verhuurder schade aan uw meubelen toegebracht?

Het enige wat hij zou kunnen opperen is dat hij als verhuurder toestemming heeft van u om dringende herstellingen uit te voeren. Ik weet niet of dat hij deze bewering zal moeten bewijzen, het kan misschien zijn dat de verklaring gewoon wordt aangenomen.

Reclame

Turaki

#34 , 08 jul 2014 14:17

Ik weet niet of dat hij deze bewering zal moeten bewijzen, het kan misschien zijn dat de verklaring gewoon wordt aangenomen.
Art 870 GW: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.
Art 1315 BW: Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.

TS moet dus niet ontkennen dat er een overeenkomst is (want dit is een aangevoerd feit, dat dan bewezen moet worden), maar om bewijs vragen van akkoord aan de verhuurder.

(b)engeltje
Topic Starter

#35 , 31 jul 2014 15:19

laatste episode (hopelijks)

Vanavond plaatsbeschrijving en dergelijke en overhandiging van de sleutels. Hebben jullie hierover tips, wat mag ik zeker niet vergeten?

Het valt te vrezen dat de huisbaas er alles aan zal doen om zoveel mogelijk van de waarborg te krijgen. Hij heeft natuurlijk wel de woning al betreden (zonder toestemming en we hebben hiervoor klacht ingediend bij de Politie) en is al met sommige werken gestart. Moet ik hiervan vermelding maken ergens?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#36 , 31 jul 2014 15:27

Uiteraard gezien ingaande plaatsbeschrijving anders is dan de huidige toestand. U dient dan ook duidelijk alle wijzigingen te vermelden op de plaatsbeschrijving.
Bij schade kan deze mogelijk veroorzaakt zijn door de huisbaas ... wegens de werken.
Neem het 'gesprek' op uzelf geeft u hiervoor toestemming - huisbaas hoeft niet te weten dat u het gesprek opneemt.
Van elke opmerking die op papier staat worden door u uiteraard ook de nodige foto's genomen.

(b)engeltje
Topic Starter

#37 , 31 jul 2014 15:30

ik zou het allicht kunnen filmen ook... is dit toegestaan?

Turaki

#38 , 31 jul 2014 15:36

ik zou het allicht kunnen filmen ook... is dit toegestaan?
Dit is niet toegestaan, tenzij de huisbaas akkoord gaat.

Bij alles foto's nemen, en zodra er schade is die (mogelijks) veroorzaakt werd door de werken en hij op u tracht te steken, vraagt u om bewijs dat de schade niet door de werken komt, maar door u. Niet zeggen dat de schade niet van u is (u moet dit dan bewijzen), maar vragen dat hij dit aantoont.

ddanck
Contacteer: Website

#39 , 04 aug 2014 17:30

Hoe is de opzeg dan precies gegeven?

De verhuurder kan de overeenkomst immers opzeggen bij het verstrijken van elke driejarige periode, zelfs zonder reden. In dat geval bedraagt de vergoeding die te betalen is door de verhuurder 9 maanden huur wanneer de huur beëindigd wordt bij het verstrijken van de eerste driejarige periode en 6 maanden bij het einde van de tweede driejarige periode.

Dit is echter niet het geval nu de eerste periode verstreek op 31 maart 2013 en de tweede op 31 maart 2016. Als ik het goed begrijp werd de opzeg pas gegeven.

In dit geval blijft dus enkel de opzegging voor eigen bewoning over. Het spreekt voor zich dat de opzegging dan wel aan de daaraan gestelde voorwaarden dient te voldoen (6 maanden opzeg, ...).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Huren”