#36 , 12 feb 2016 14:30
Dat loopt nog steeds. Rechtsbijstand is nog niet toegewezen (verzekeraar stelt dat er eerst een tweede expert aangesteld moet worden) en er is 'n tweede expert aangesteld. Deze moet echter in conclaaf gaan met de eerste "expert". Gevolg: er komt een middenweg uit en een aangepast voorstel van de eerste expert. Met dat voorstel ben ik het niet eens. Het is ook een soort van koehandel. Expert 1 zegt iets, expert 2 zegt wat anders en ze gaan in het midden zitten.
Nu zijn we dus op het punt beland dat ze de rechtsbijstand wel toe moeten wijzen. De advocaat gaat ondertussen gewoon door natuurlijk. De rekening daarvan leg ik sowieso neer bij de verzekeraar.
Ik vind het een grote poppenkast, terwijl het volgens mij heel eenvoudig is:
- de verzekering voorziet erin (of zou moeten) dat mijn vrouw de auto kan vervangen. D.w.z. dat ze een auto zoals de auto 1 seconde voor het ongeval was, terug kan kopen. Wat zo'n auto kost, is betrekkelijk eenvoudig vast te stellen.
- vervolgens gaat een "expert" op 1/3e van die prijs zitten. Dan mag ik een andere expert aanstellen, maar die moet dan een koehandeltoneelstuk op gaan voeren met de eerste expert, terwijl telefonisch hij heeft gezegd dat die expert 3 keer te laag zit., maar de eerste expert moet kennelijk met een aangepast voorstel komen en die man weigert om veel terrein prijs te geven.
- de verzekeraar reageert vrijwel nergens meer op, terwijl zij toch de belangen van mijn vrouw zouden moeten behartigen.