Huishoudelijkgeweld

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: Huishoudelijkgeweld

#31 , 31 jan 2016 10:48

De politie is noch het OCMW, noch het CAW en zij beschikken weliswaar over busjes maar regelen geen verhuis en zijn ook geen immo-bureau. Zij gaan niet uw leven regelen. U kan bij hen terecht met een klacht over uw ex; zij kunnen u eventueel doorverwijzen of helpen bij het nemen van dringende voorlopige maatregelen maar de rest zal u met andere instanties moeten bespreken of zelf moeten organiseren.

Ga langs bij het CAW of het OCMW en bespreek daar uw situatie of bekijk zelf of u op eigen kracht iets kan huren. Zorg er alleszins voor -indien u iets doet en de huurwoning verlaat- dat die huur correct afgewikkeld wordt want anders komen er nog problemen en aanzienlijke kosten bij.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kellyke30
Topic Starter

#32 , 04 feb 2016 10:48

Wat is een futiliteit?
Mijne vriend moest vandaag terug op verhoor
En hij zij mij dat het maar een futiliteit was?

JPV

#33 , 04 feb 2016 10:59

futiliteit = een onbenullig iets. Volgens hem dus niets belangrijk.

Vraag is natuurlijk of hij de waarheid spreekt.

Reclame

kellyke30
Topic Starter

#34 , 04 feb 2016 16:39

Ah ok zo ja
Heb met jeugdbrigade gesproken apart vandaag
Ik heb 2 keukens gehad ofwel gezinstherapie ofwel uiteen gaan.
Zo niet kan het zijn da ze mijn kinderen plaatsen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 04 feb 2016 23:14

Bent u gehuwd, wettelijk samenwonend al of niet met contract of feitelijk samenwonend.?

Rechtbank kan ook de huurwoning toewijzen aan diegene die de kinderen heeft al of niet met contactverbod.
Maar dat wil niet zeggen dat de andere huurder ( indien meegetekend de huur niet moet blijven betalen)
Mogelijk staat er wel iets over hoofdelijke aansprakelijkheid in uw contract
Goede raad zorgt dat alle belangrijke documenten uit huis weg zijn op een veilige plaats en hou thuis alleen copies.

Als jeugdbrigade die opties geeft is er een situatie waar zij toch van vinden dat er een probleem naar kinderen bestaat als de relatie zonder wijzigingen zo doorgaat.
Voor de jeugdrechtbank is dat dus een verontrustende situatie (VOS) vroegere POS.
Jeugdrechtbank kijkt in de eerste plaats naar het belang van de kinderen.

Gebruiker21

#36 , 05 feb 2016 09:15

Ah ok zo ja
Heb met jeugdbrigade gesproken apart vandaag
Ik heb 2 keukens gehad ofwel gezinstherapie ofwel uiteen gaan.
Zo niet kan het zijn da ze mijn kinderen plaatsen
Maak dan uw keuze en ga daarvoor! Ik ken uiteraard de hele situatie niet, maar als ik lees wat u schrijft, krijg ik een beetje de indruk dat uw partner het allemaal zo erg niet vind.

Gezinstherapie lijkt nu misschien het minst ingrijpende voor u, maar vraag u af of het op termijn ook iets op brengt. Als je daar niet van overtuigd bent, bijt dan door de zure appel heen en ga uit elkaar. Wat er daarna gebeurt zie je dan wel, maar de keuze moet je wel eerst maken. Niemand hier kan uw leven in handen nemen. Dit kan je enkel zelf (met die wetenschap dat er mensen en instanties voor je klaar staan om u verder te helpen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kellyke30
Topic Starter

#37 , 05 feb 2016 11:32

Ik ben wettelijk samenwonend

En als ik beslis uiteen tegaan!
Word er dan direct actie ondernomen voor mijn dochter bij de jeugdbrigade ivm bezoekrecht bij papa!
Want deze ben vergeten tevragen natuurlijk!

Gebruiker21

#38 , 05 feb 2016 11:44

Ik ben wettelijk samenwonend

En als ik beslis uiteen tegaan!
Word er dan direct actie ondernomen voor mijn dochter bij de jeugdbrigade ivm bezoekrecht bij papa!
Want deze ben vergeten tevragen natuurlijk!
Als u de jeugdbrigade meld dat u uiteen wil gaan omdat je je niet veilig voelt bij uw partner, zal gaat men in de eerste plaats kijken hoe jij en uw dochter op een veilige manier kunnen leven. Dit zou kunnen resulteren dat jij en uw dochter voorlopig blijven wonen waar je woont, en uw partner een andere oplossing moet zoeken. (let daarbij op de wourden "zou" en "voorlopig) Op langere termijn kan er dan een definitieve oplossing voor u en uw dochter uitgewerkt worden.

Als u dingen vergeten vragen bent, of achteraf gewoon nog met vragen zit, waarom belt u de jeugdbrigade dan gewoon niet even op? U hebt van hen ongetwijfeld contactgegevens gekregen. Neem desnoods met hen contact op voor een bijkomend gepsrek als je nog met te veel vragen zit. Deze mensen gaan u met plezier te woord staan en verder informeren. Maar nogmaals: het initiatief moet van u komen! De jeugdbrigader kan niet weten dat u nog met vragen zit, als u hen dit niet laat weten!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kellyke30
Topic Starter

#39 , 07 feb 2016 11:28

Hoi ik heb vandaag super nieuws gekregen van mijn moeder!haar vriendin heeft een huis maar verlopig woont haar zoon daar in,maar hij zou pas in juni veruit gaan.
En ik mag het huis huren van haar.

Maar nu das pas in juni
Gaat die van de jeugdbrigade dat goed vinden
Omdat het nog lang is?
Ze ging haar nr geven aan mij!dan kunnen die van jeugddienst met haar contact opnemen dat het werkelijk zo gaat zijn.

Franciscus

#40 , 07 feb 2016 14:50

Jeugdbrigade is geen beslissingsorgaan.
In uw zaak zal de familierechtbank een beslissing nemen.
Indien heel dringend en direct gevaar zal officier jeugd direct contact opnemen met jeugdparket en jeugdrechtbank.
Het zijn deze magistraten die dringende en onmiddellijke maatregelen kunnen nemen.
Dus aan een van de ouders de toegang tot de gezinswoning weigeren en de gezinswoning + kinderen toewijzen aan de andere ouder.
Los van het feit de de ouder die moet vertrekken of wordt buiten gezet bij vonnis wel mee moet blijven betalen voor de huur ( burgerlijke contract) en alimentatie zal moeten betalen voor de kinderen. Er zal vb een contact of omgevingsverbod worden opgelegd.
Dat zijn de dringende en dwingende maatregelen die onmiddellijk van kracht gaan. Niet opvolgen kan leiden tot arrestatie en voorgeleiding voor onderzoeksrechter en een voorlopige hechtenis in de gevangenis.

Dus kan perfect dat u nu in de huurwoning mag blijven uw vriend niet en dat u daarna naar die andere woning kan en uw vriend terug naar de huurwoning.

Get afhandelen van contract huurwoning is geen zaak voor familierechtbank. Gezien wat hier allemaal al geschreven is lijkt het mij aangewezen dat u een pro-deo advocaat hebt om die zaak af te wikkelen.
en pro-deo advocaat vraagt u aan bij het bureau rechtsbijstand

Hier kan u die vragen
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/

kellyke30
Topic Starter

#41 , 10 feb 2016 09:26

Zo heb met jeugddienst mijn beslissing doorgegeven!heb gemeld dak uiteen wil gaan
En dat ik pas in juni kan verhuizen!!
Ze antwoorden dat ze dan in juni kwamen zien naar mijn nieuw stekje en naar die van mijn vriend ook!en dat dossier verlopig gesloten word.

Ik ben wel van plan achter zijn rug teverhuizen!
Want als je met hem erover praat!!neemt hij mij ni seruies of zegt hem dat hij ni uiteen wilt gaan enz!!
Mag dat achter de rug weggaan?
En dan advocaat nemen voor mijn kind!
Want daar ben eigenlijk bezorgd over!da hij gaat halen van school enz achter mijn rug

Adriana

#42 , 10 feb 2016 09:33

Als je achter zijn rug verhuist, kan je moeilijk verwachten dat hij geen dingen achter jouw rug zou doen.

Vertel hem dat je wilt én gaat verhuizen en ga daar verder niet in discussie.

Gebruiker21

#43 , 15 feb 2016 10:15

Ik ben wel van plan achter zijn rug teverhuizen!
Zoals hierboven gezegd hoef je dat helemaal niet achter zijn rug te doen.
Want als je met hem erover praat!!neemt hij mij ni seruies of zegt hem dat hij ni uiteen wilt gaan enz!!
Wat hij erover zegt, speelt voor jou geen rol. Als jij wil verhuizen, dan verhuis je. Punt.
Mag dat achter de rug weggaan?
Hoeft helemaal niet, want hij mag u niet tegenhouden. Jij mag verhuizen als je dat wil. En als je dit wil, hoef je hem dit niet op voorhand te vertellen.
En dan advocaat nemen voor mijn kind!
Zeker doen!
Want daar ben eigenlijk bezorgd over!da hij gaat halen van school enz achter mijn rug
Zolang hij ook het ouderlijke gezag uitoefend, heeft hij het recht om uw (en ook zijn) kind op te halen van school. Als je dit niet wenst, zal je met uw advocaat moeten bekijken hoe je dit op korte termijn kan beletten (als dit al kan).

Franciscus

#44 , 15 feb 2016 11:41

Familierechtbank is bevoegd voor de dringende maatregelen adreswijziging , betalen alimentatie, waar kind gedomicilieerd is en bij wie enz enz .
Dit in afwachting van een definitief vonnis.
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... erechtbank

kellyke30
Topic Starter

#45 , 16 feb 2016 20:10

Als verhuis ben kan er al moeilijk een vonnis zijn op voorhand voor mijn kindje!ofwel mss?

Kan pas advocaat onder de arm nemen als ik ervan weg ben!

Maar dan als hij mij dochter meeneemt en nimeer terug brengt of van school ga halen zonder vonnis?

Terug naar “Echtscheiding”