advies bezoekrecht

eylis

Re: advies bezoekrecht

#46 , 23 okt 2011 16:43

exact Franciscus, mag ik hier overigens met aandrang vragen aan iedereen die zich geroepen voelt om hier raad te geven steeds de maatschappelijke/juridische norm te te onderschrijven dat geweld niet te tolereren is. VERWONDINGEN behoren daar absoluut ook toe...
En dat "het zich in het nauw gedreven voelen" wel een verklaring kan zijn voor gewelduitbarstingen, maar géén verzachtende of verschonende omstandigheid.
Een debat over de "definitie en de toelaatbaarheid van welk soort geweld en wat er aan te doen" kan gerust op het discussieforum. Maar niet in een avies aan een vraagsteller die duidelijk herhaaldelijk geweld heeft moeten ondergaan. De moed die een "geslagen" persoon al moet hebben om hiermee naar buiten te komen wordt op slag weer tenietgedaan... Want eigenlijk komt het er bijna op neer dat ze het zelf heeft uitgelokt.
En dat is dus niet zo.
Geweld is en blijft grens- en normoverschrijdend gedrag
punt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#47 , 23 okt 2011 19:06

met nadruk aan toevoegen, geweld in alle vormen: Lichamelijk, sexueel en geestelijk!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Lucke

#48 , 23 okt 2011 21:47

met nadruk aan toevoegen, geweld in alle vormen: Lichamelijk, sexueel en geestelijk!
Geestelijk geweld is zelf nog gevaarlijker!!!!!

Reclame

lucgescheiden

#49 , 23 okt 2011 22:49

Het is net dat wat dikwijls de uitlokking inhoudt.
Of dat daar enige verzachtende omstandigheden voor kunnen tellen, dat hangt louter af van hoe advocaten hun spelletjes spelen, mijn inziens!
Denk maar aan PAS, ...
Handige documenten voor Personenrecht

Carinecn

#50 , 23 okt 2011 23:48

Ik zou bang zijn dat mijn kind iets zou overkomen als de vader geweldadig is. Ik veronderstel dat als iemand geweldadig is tijdens een zwangerschap dat die persoon ook niet inzit met zijn nog ongeboren kind, wat dan als het er wel is.

eylis

#51 , 24 okt 2011 08:55

in het geval van de poster is het duidelijk: lichamelijk geweld: dat laat je constateren door een arts en dan PV laten opmaken bij de politie.
en de wet is formeel: dat gaat naar een correctionele rechtbank en wordt veroordeeld. Er wordt in dit geval géén rekenining gehouden met "verzachtende omstandigheden" in het geval van lichamelijk geweld met sporen. De ex van poster heeft al herhaaldelijke veroordelingen voor geweldpleging op zijn actief staan en doet voorlopig nog verder.
Dus in haar toestand kan de vraagsteller verwachten in alle sereniteit te mogen bevallen zonder zijn aanwezigheid IN de bevallingskamer.
Als de vader NA de bevalling zijn kindje wil zien, is dat mogelijk en zeker te organiseren.
Poster stelt hier een vraag om tips en antwoorden te krijgen op HAAR vraag, de discussie welk geweld wordt uitgelokt en welk geweld niet gedoogd kan worden, graag op het discussieforum...

lucgescheiden

#52 , 24 okt 2011 12:23

Je kan de discussie over wat er eerst was de kip of het ei, (lees: de ouder agressie of de gewelddaden) dan wel naar een discussieforum verbannen, het is inderdaad zo dat de rechtbank enkel over de gewelddaden zal oordelen.
En het is net daarmee dat rechtbanken zich schuldig maken aan discriminatie tussen twee ouders.
Ik spreek me dan niet uit over deze specifieke situatie, ik wil enkel wijzen op de het gevaar dat erin zit!

In dit geval is (of wordt) de vader veroordeeld, zoveel is duidelijk.
Wanneer, en in welke mate, deze vader zijn kind nog zal zien, zal aldus afhangen van een rechter die, volgens u, geen rekening zal houden met de omstandigheden.
Dit wil betekenen dat het kind wordt veroordeeld om zonder de volledige zorg van de vader op de wereld te komen.
Dit terwijl het een veroordeling zou betreffen inzake de onmin tussen beide ouders.

Hoe u dit ook draait of keert, dit is onrechtvaardig naar het ongeboren kind.
U weet best dat elke organisatie na de bevalling om de vader het kind te laten zien;
NOOIT nog tot een zelfde ouder-kind relatie zal leiden, als zonder de veroordeling.

Als poster dit niet als een antwoord wil zien op haar vragen, dan
mss wel als waarschuwing voor de gevolgen, en meer bepaald voor de toekomst van het kind.

eylis

#53 , 24 okt 2011 12:37

beste luc, je kan met spandoeken zwaaiten zoveel je wil:
een bevalling is is in de eerste plaats een medisch gebeuren van een VROUW waar de gynecoloog over beslist wat er gebeurt in het kader van de medische veiligheid.

Als er tekenen of vermoedens zijn die de sereniteit of de medische veiligheid in het gedrang brengt; Namelijk een veroordeelde partner (die de vrouw dus slagen en verwondingen heeft toegebracht...), wees gerust dat de gynecoloog dan stante pede beslist dat die kerel er gewoon niet inkomt. Géén twijfel in deze sitautie.
Zelfs als de vrouw zegt dat het eventueel mag.
Een gynecoloog neemt geen risico's en kan zich tijdens een bevalling niet bezighouden met een kerel die zijn geduld verliest in stress-situaties of zoals jij het noemt als hij "uitgelokt" wordt...
Dit zal beslist worden door de gynecoloog als de vrouw haar onrust meedeelt ivm de vader die veroordeeld is voor slagen en verwondingen mbt haar.
en dus niet door een rechtbank...

lucgescheiden

#54 , 24 okt 2011 13:42

Ik hoef niet over een glazen bol te beschikken om; te beseffen dat het idd zo zal verlopen.
Vandaar mijn waarschuwing.

zwanger76
Topic Starter

#55 , 28 okt 2011 17:52

bedankt voor jullie reacties allemaal
ik ben net terug uit het zh na er op zaterdagnacht opgenomen geweest te zijn met weeen en hevige pijnen
doordat het ook om zijn kind ging lichtte ik hem in vd situatie
en ik heb gedurende 3u meer verwijtens via sms gekregen dan iets anders
dan zegt men stress vermijden ed
ik doe dan mijn plicht om hem op de hoogte te houden omdat het kind ook zijn kind is maar dan zo behandeld te worden
voor zijn mening telt het kind pas als het geboren is dat men nu nog niet kan spreken van leven
voor mij telt dit ongeboren kindje vanaf het moment dat het in mijn buik onstond
nu is hij daar in de namiddag komen amok maken in het ziekenhuis dat men moeten ingrijpen heeft
kwam zijn frustraties uiten omdat er controles geweest waren van rva ,problemen met zijn zelfstandigheid enzovoort
De dokters zowel gyneacoloog als psychiater hebben hem de toegang ontzegt op de afdeling dat ik lag
hebben hem zelfs zondags met politie moeten laten verwijderen omdat hij dokters en verpleging verbaal beledigde en weigerde weg te gaan
er zijn heel wat tolerentie grenzen overschreden
voor mij was deze opname een hel door zijn aanhoudend gedrag en alsook dat ik ons kindje kon verliezen
heb heel wat getolereerd maar vanaf nu moet ik echter denken aan het kindje en mijn eigen gezondheid ik moet nog 3 maand volhouden om de zwangerschap uit te dragen .en doe er alles nu aan om stress en contact te vermijden
heb zelfs nieuw nummer aangeschaft zowel gsm als vast toestel ,het is triestig als je zo door het leven moet gaan
het word tijd dat hij eens inziet dat dit gedrag echt niet helpt en ook niet ten goede komt
bij mij word de angst gewoon groter ivm het kindje gaat hij zo blijven na geboorte ook,hoe gaat hij met het kindje omgaan,wat is de beste oplossing ed
ik hoop echt waar dat hij tot inkeer komt en beseft wat hij nu allemaal doet
alsook is er nu besproken wat de mogelijkheden zijn voor als ik beval hoe en wat .indien situatie zo blijft ga ik alleen binnen zonder iemand in te lichten en pas nadat kindje geboren is en mijn gezondheid na bevalling afhankelijk vd complicaties die geweten zijn betreffende voorgaande bevalling zal men familie en de papa inlichten .de papa zal zijn kind mogen bezoeken maar niet op mijn kamer en via maatregelingen indien deze zo blijft handelen
spijtig vind ik het allemaal wel maar voorzorgen moeten er op dit moment genomen worden voor het eens uit de hand loopt met fatale gevolgen

lucgescheiden

#56 , 28 okt 2011 18:08

Niemand zal je ongelijk geven onder die omstandigheden.
Draag zorg voor jullie beide!

roderidder
Contacteer: Website

#57 , 28 okt 2011 19:43

een bevalling is is in de eerste plaats een medisch gebeuren
fout fout fout... en niet een beginnersfout.

een bevalling is in de eerste plaats een juridisch gebeuren. Het is een gebeuren of geboorte van rechten en plichten.
Kinder- en mensen rechten staan bovenaan en het medische is op het JF slechts "bijkomstig" waar we gerust van mening kunnen of mogen verschillen

De dokters moeten hun werk kunnen doen en er mee voor instaan dat het kindje gezond en wel geboren wordt.

RR

eylis

#58 , 28 okt 2011 20:08

RR mijn stelling (een geboorte is in eerste instantie een medisch gebeuren) rechtvaardigt juridisch het beslissingsrecht van de dokter BOVEN het recht van de vader om aanwezig te zijn op de bevalling.
Dus ja, een geboorte is een juridische gebeurtenis en in de bevallingskamer BESLIST de dokter dus wat er moet gebeuren want daar prevaleert de medische veiligheid boven de "vader"rechten....
Was dat even juist ingeschat van de mama dat de man een ernstig probleem heeft...

Lucke

#59 , 28 okt 2011 20:30

Als mama niet wil dat papa erbij is, zeker in zo een situatie moet je als papa ook het beste voor je kind willen.
Het belang van het kindje primeert boven ALLES.

Met een beetje goede wil wacht hij in de gang totdat hij zijn kindje kan vasthouden

ilxa

#60 , 28 okt 2011 20:43

en wat als je hem het kindje niet laat erkennen? of kan dit niet doordat jullie gehuwd zijn?

Terug naar “Echtscheiding”