#76 , 08 jul 2014 08:54
Wel ik kon hem echt niet tegen houden, het is de eerste keer dat hij reageerde, dus het moet wel wel zeer hoog zitten dan.
Dit is wat hij schreef, en wat er ook de bus op gegaan is vandaag.
Geachte Meneer X en mevrouw X,
Vanochtend kreeg ik mail van mijn moeder. Helaas betrof het hier haar antwoord op de mail die u haar vandaag, 7 juli 2014 om 09:56 toezond.
Graag wil ik duidelijk stellen dat ik in deze mail mij niet zal laten meenemen in ja - neen discussies. Het betreft hier een opsomming van feiten.
U hebt een mail verzonden naar mijn moeder die ons op dat moment uit de nood heeft geholpen om een achterstand in huur op te halen. Ik spreek hier over de periode mei 2014. Dat u haar nu een mail verstuurd en betrekt in een situatie waarin een zwartgallig beeld van ons wordt geschetst is een jammere zaak.
Ik beperk mij graag tot de punten die u in de mail naar mijn moeder aanhaalt.
1. "De maandhuur (825 EUR) voor de periode 16 juni-15 juli is tot vandaag nog niet betaald.
Wij wensen dat de huur elke maand correct en tijdig betaald wordt."
Gelieve hieronder het bewijs te willen vinden dat de maand huur waarvan sprake op 30/06 is overgeschreven en op het moment van schrijven dus weldegelijk op uw rekening stond.
(de overschrijvingsbewijsjes heb ik eruit gelaten)
Gelieve hieronder het bewijs te willen vinden dat de maand huur van periode 16 juli tot en met 16 augustus 2014 op 04/07/2014 om 15:27 werd overgeschreven, en deze maand huur dus ruimschoots op tijd ( uiterste datum om deze op uw rekening te hebben staan 16/04/2014 ) door u is ontvangen.
Uw eerste stelling naar mijn moeder waarmee u onze naam door het slijk heeft gehaald is dus ongegrond.
2. Over uw herhaaldelijke oproepen op tuinonderhoud hebben wij gevolg gegeven. De woorden die u gebruikt laten opnieuw het ergste vermoeden en schetsen een zwartgallig beeld. U laat na om uw woorden op te nemen uit een eerder mail naar ons dat het gras onder de 4 centimer en dus naar uw mening te laag stond. Uit het antwoord van mijn moeder naar u kan ik vermoeden dat u fotos hebt doorgestuurd. Wij vragen ons af wanneer deze foto's werden gemaakt en waarom onze toestemming hiervoor niet is gevraagd.
3. Wij hebben in onze mail van 30 juni te kennen gegeven dat een huisbezoek op dit moment gezien onze agenda niet past en hebben constructief een alternatieve periode voorgesteld.
Nu ik op bovenstaande punten een antwoord heb geboden wil ik naar u beiden nog graag een oproep doen.
U bent op de hoogte van ons heugelijke nieuws. Graag willen wij dan ook in alle rust en sereniteit ons kunnen voorbereiden op onze taak als toekomstige ouders.
Ik citeer uw woorden van uw mail dd. 29 juni.
"Valse spelletjes kunnen alleen uzelf ernstig schaden."
Ik roep u bij deze dan ook op om deze van uw kant te staken. U claimde inzicht te hebben in ons werkschema. De feiten die u aanhaalt zijn voor ons makkelijk te weerleggen want onjuist. Ook verwijten als paranoia, leugenaars, vals, bedriegelijk, dit zijn woorden die rechstreekts uit eerdere mails komen hebben wij tot nu toe naast ons neergelegd.
U hebt ons onlangs eveneens laster en eerroof ten laste gelegd per mail in de mail van 25 mei, punt 3.4 . In dat opzicht verwijs ik nu naar de mail die u verzonden heeft naar mijn moeder inclusief weerlegging van de zaken die u ons te laste legt.
Zoals u zelf aanhaalt in uw mail van 7 juli naar mijn moeder is zij geen betrokken partij, en heeft u daarboven het recht niet om haar met deze zaak en argumenten die ik bovenstaand heb ontkracht lastig te vallen. Ik beschouw uw mail naar haar dan ook als een persoonlijke aanval. Ik heb hard gewerkt aan de band met mijn moeder en u heeft deze door een mail waarin u ons onterecht door het slijk heeft gehaalt een klap toegebracht waarvan de schade niet is te overzien.
Los van mijn persoonlijke gevoelens die in bovenstaande aline staan wil ik u graag dan ook oproepen tot het volgende.
U heeft de bewijzen dat wij de huidige huurperiode reeds op voorhand hebben overgeschreven.
De achterstand die in het verleden heeft plaatsgevonden is niet relevant.
Wij roepen u op om de frequentie van uw mailverkeer drastisch te minderen en de oplijsting van zowel dreigementen als verwijten niet te laten aangroeien. Wij accepteren niet dat wij nog op deze wijze worden aangesproken.
Indien u deze mail van antwoord wilt voorzien wil ik u graag meegeven dat alle bovenstaande stellingen en uw eigen bewoordingen rechtstreekse kopieën zijn uit uw eerdere mails, en deze kunnen staven.
Wij hopen dan ook oprecht dat een normale verhuurder - huurder relatie tot stand kan komen, en roepen net als mijn moeder op om dit niet te laten escaleren naar een gerechtelijke procedure.
In hoogachting,
X en X