Erfenis

Hunter01
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 15 mar 2019 09:21

Mijn vader heeft een 2 tal jaar geleden bericht gehad van een erfenis van zijn zuster. Er waren geen andere erfgenamen.. Om een onduidelijke reden wou hij die niet aanvaarden.. Hij heeft niets getekend of laten weten. Nu is mijn vader vorige maand overleden.. Wat is er gebeurd met de erfenis... Mijn moeder leeft nog maar er is geen erfenis? Hoe kan dat...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 15 mar 2019 11:38

Heeft hij die dan verworpen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii

#3 , 15 mar 2019 12:25

Als uw vader nog broers of zussen had en uw vader heeft de erfenis verworpen dan is de erfenis naar hen gegaan.

Als uw vader geen broers of zussen had dan heeft uw vader de erfenis niet verworpen want dan zou jij als volgende in de rij gecontacteerd geweest zijn om de erfenis te krijgen. Mocht je toen nog minderjarig geweest zijn dan moest uw vader naar de vrederechter trekken voor de verwerping

Mogelijks ligt dan de erfenis stof te vergaren bij de notaris oldat uw vader de beschikbaarstellingsdocumenten niet wou ondertekenen. Wees in dat geval op uw hoede om alsnog geen schuldenberg te erven.

Reclame

Hunter01
Topic Starter

#4 , 18 mar 2019 09:34

Nee mijn vader heeft niets gedaan, gewoon niet gereageerd... Hoe kom ik te weten welke notaris of waar de erfenis zich bevind

Ann45

#5 , 18 mar 2019 09:41

Stel de vraag aan de notaris die de nalatenschap vader aan het regelen is. Mogelijks hadden je ouders een huwelijkscontract en krijgt moeder vruchtgebruik/eigendom over de nalatenschap vader en dan kan het zijn dat er voor jou momenteel enkel een naakte eigendom is of nog niets. Als moeder afspreekt met notaris dat ze alle erfenisrechten betaald is de kans groot dat de notaris je zelfs niet aanschrijft. (mijn neef heeft ook zoiets meegemaakt bij overlijden vader en erfenis is pas definitief geregeld na overlijden moeder)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”