auto zonder rijbewijs verkocht

teschinka
Topic Starter

auto zonder rijbewijs verkocht

#1 , 19 jun 2008 08:29

ik heb een auto zonder rijbewijs verkocht voor 1800 euro nu blijkt dat er een gat in de radiator is en die mensen veronderstellen dat wij de kosten nog zullen betalen
ik vind dit niet want voor zo goedkope prijs kan ik niet voor die kosten instaan
ik heb een brieje laten tekenen dat ze hem gekocht hebben in de staat dat hij zich bevind
ik heb hun wel nog gezegd dat ik hun eventueel 250 euro wil terugbetalen maar daar stopt het voor mij
ik denk dat ikgoed handel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
job

#2 , 19 jun 2008 11:35

ik heb een auto zonder rijbewijs verkocht voor 1800 euro nu blijkt dat er een gat in de radiator is en die mensen veronderstellen dat wij de kosten nog zullen betalen
ik vind dit niet want voor zo goedkope prijs kan ik niet voor die kosten instaan
ik heb een brieje laten tekenen dat ze hem gekocht hebben in de staat dat hij zich bevind
ik heb hun wel nog gezegd dat ik hun eventueel 250 euro wil terugbetalen maar daar stopt het voor mij
Bedoelt u ' een auto zonder keuringsbewijs' ?

Rebel-with-a-cause

#3 , 19 jun 2008 23:37

Bedoelt u ' een auto zonder keuringsbewijs' ?
Ik vermoed dat hier eerder sprake is van een model waarvoor je geen rijbewijs nodig hebt, een AIXAM, LIGIER e.d.

Antwword op de vraag: als je een overeenkomst hebt waarbij de kopers verklaard hebben dat de koop werd gesloten onder de gekende toestand, zit je volgens mij safe.
Het is wel nobel van je dat je toch een tegemoetkoming wilt doen.

Reclame

Eddy009

#4 , 20 jun 2008 18:58

Beste,

Ik zou eens grondig de artikel 1641 e.v. van het Burgerlijk Wetboek er op naslaan ...

Dit handelt over de vrijwaring bij verborgen gebreken.

Terug naar “Archief”