Mag een hond op bezoek komen in huurappartement

snukske
Topic Starter

Mag een hond op bezoek komen in huurappartement

#1 , 07 jul 2008 13:57

Afgelopen weekend was ik met mijn hond op bezoek bij een vriendin die in een huurappartement woont. In dit contract staat dat zij geen dieren mag houden. Nu het was lekker weer en in afwachting dat mijn vriendin klaar was om te vetrekken zat ik met de hond op het terras van het appartement te wachten. De huiseigenaar die op de beneden verdieping woont zag de hond op het terras en begon gelijk te roepen dat er geen honden toegelaten waren in het appartement. Omdat ik te vroeg op de afspraak was moesten we toch nog even wachten voor we konden vetrekken en ook daar wou de huisbaas niks van weten. Enfin de situatie liep aardig uit de hand met een hoop geschreeuw van de huisbaas tot gevolg.
Nu heeft mijn vriendin schrik dat haar huisbaas haar uit het appartemant kan zetten omdat ik met mijn hond op bezoek was bij haar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 07 jul 2008 14:34

van het geen ik hier al gelezen heb ( ben geen jurist ):

het vebieden van het houden van huisdieren is niet wettelijk, ongeacht wat er in de huurovereenkomst staat.

indien dit wel wettelijk zou zijn, dan nog heeft de huisbaas niet veel te zeggen, u bent op bezoek met de hond, u vriendin is niet de eigenaar en houd dus geen huisdieren :)

Reclame

Terug naar “Huren”