Hoi allemaal,
Vorige maand ging mijn werkgever failliet. Ik ben betaald tot en met juni, maar heb nooit loon ontvangen voor juli & augustus (tot aan de ontslagdatum).
De aangestelde curator heeft contact met me opgenomen en het sociaal secretariaat gevraagd om mijn C4 en mijn individuele rekening op te maken, alsook mij alle loonfiches samen te bezorgen. Ik ging er (foutief, zo blijkt) van uit dat deze documenten ook een berekening zouden bevatten van het bedrag dat ik nog kan eisen als (ex-)werknemer.
Ondertussen heb ik een mailtje van het sociaal secretariaat ontvangen met inderdaad alle loonfiches, een C4 (dat zonet ook via de post is aangekomen) en een "individuele rekening", een overzicht van alles tot en met juni. Met andere woorden, het geeft me nog geen idee van wat ik via RegSol (zo is me verteld) kan ingeven als bedrag als schuldeiser. Ik heb voorlopig €1 provisioneel ingegeven.
Ik wil zo snel mogelijk een correct bedrag kunnen ingeven in RegSol, maar die berekening zelf maken lijkt me moeilijk. Het loon tot daar aan toe, maar hoe zit het met vakantiedagen (2019, 2020), ecocheques, eventuele verbrekingsvergoeding etc...? Hierbij komt ook nog het feit dat RegSol om verschillende bewijsstukken vraagt indien mogelijk, en ik daar niet echt verstand van heb.
Ik heb al met verschillende instanties gebeld zoals het RVA, HVW en FSO, maar niemand lijkt me verder te kunnen helpen met deze berekening.
Is mijn enige optie om me bij de vakbond aan te sluiten (ik ben momenteel geen lid) om verder te kunnen? Op welke zaken (naast achterstallig loon) heb ik nog recht? Loop ik risico om dit mis te lopen als ik nog langer wacht? De uitspraak van het faillissement is ondertussen iets ouders als 30 dagen.
Alvast bedankt voor enige hulp!