Poltie weigert PV op te stellen. Hebben zij dit recht?

Laermans
Topic Starter

Poltie weigert PV op te stellen. Hebben zij dit recht?

#1 , 06 sep 2008 16:13

Vanmiddag ben ik naar politie gegaan met vraag om PV op te stellen mbt 1 sleutelbos en 1 autosleutel, die sinds woensdag totaal onvindbaar geworden zijn.
Ik vertel hen eerlijk dat ik niet 100% zeker ben, dat ik zelf sleutel niet verloren ben, maar dat ik een ernstig vermoeden van kwaad opzet heb.
Antwoord vd politie: voor nalatigheid van uwentwege wordt er geen pv opgesteld. Tegenstrubbelen was uit den boze, want meteen werd gedreigd met opsluiting wegens ordeverstoring. Dit terwijl ik gans de tijd niet één keer mijn stem verhefd heb. Mijn vraag: kunnen zij dit zomaar afwimpelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
HOLA

#2 , 09 nov 2008 21:28

Stap naar het Parket en ze fluiten anders

paling

#3 , 10 nov 2008 05:25

Stap naar het Parket en ze fluiten anders
en hoe stap je naar het parket ?

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 10 nov 2008 11:13

En denk je dat het parket je ontvangt, met koffie?

De kans bestaat dat je er eentje te zien zal krijgen al durf ik hier te stellen dat de kans groot is dat een medewerker dit gaat beletten.

Wat je kan doen is telefonisch contact leggen met de sociale dienst van de politie. Deze hebben het niet in zich om snel mensen af te wimpelen. Misschien kan er dan toch nog iets op papier komen.

Probleem is je noemt vb. een naam "die" kan dat gedaan hebben. Daarna gaat politie "die" verhoren in verband met een sleutelbos terwijl "die" van niets weet en dan pas is het boel voor alle drie en geen één die er beter van wordt.

Als je als slachtoffer een misdrijf aangeeft moet dit genoteerd worden door de politie !

Comité P kan je aanschrijven als je niet tevreden bent over hoe politie je behandeld

RR

HOLA

#5 , 11 nov 2008 11:11

comité P en ombudsdiensten , inspectie diensten zijn allen lege dozen Vandeurzen, Onkelikxs en De wael deze ontkend zelfs zijn politiediensten
Wat wil je in een schurkenstaat!?

webmaster
Beheerder

#6 , 11 nov 2008 16:27

HOLA, ik zou je met aandrang willen verzoeken de toon van je berichten wat te matigen. Lees: drastisch te matigen.
Dit forum heeft als doel antwoorden geven op vragen, niet om alles en iedereen die iets met het gerechtelijk apparaat te maken heeft aan te vallen in de meest grove bewoordingen.

Dank voor uw begrip.
Gelieve onze redactie te contacteren via het [url=http://www.juridischforum.be/forum/contact_form.php]contactformulier[/url]

HOLA

#7 , 11 nov 2008 21:56

dit enkel mijn ervaringen zijn

Siegie Wonder

#8 , 15 nov 2008 16:56

Vanmiddag ben ik naar politie gegaan met vraag om PV op te stellen mbt 1 sleutelbos en 1 autosleutel, die sinds woensdag totaal onvindbaar geworden zijn.
Ik vertel hen eerlijk dat ik niet 100% zeker ben, dat ik zelf sleutel niet verloren ben, maar dat ik een ernstig vermoeden van kwaad opzet heb.
Antwoord vd politie: voor nalatigheid van uwentwege wordt er geen pv opgesteld. Tegenstrubbelen was uit den boze, want meteen werd gedreigd met opsluiting wegens ordeverstoring. Dit terwijl ik gans de tijd niet één keer mijn stem verhefd heb. Mijn vraag: kunnen zij dit zomaar afwimpelen?
Mij werd ook ooit een politiedienst geweigerd (welke doet er nu niet toe)

Ik ben naar de site van comité P geweest, heb een e-mail adress gezocht en heb daar mijn situatie in uitgelegd. Ik heb dit vrij bekopt gedaan (zonder mijn naam, zonder gemeente,.. te vermelden) omdat ik niet zeker wist of ik goed zat.

Ik kreeg vrij snel antwoord met enkele extra vragen: gemeente, mijn naam indien ik wou,...
Ik gaf deze en enkele dagen later kreeg ik telefoon van de lokale politie met een verontschuldiging

Dus ik raad je ten sterkste aan indien je (ernstige) problemen hebt met de lokale politie, verdoe je tijd niet neem gewoon contact op met comité P.
Ik raad je wel aan dat je recht in je schoenen staat want van elke zaak bij Comité P wordt een dossier aangemaakt. Maar Comité P zal je zeker serieus nemen en de zaak onderzoeken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 nov 2008 18:41

waarheid ligt zoals altijd in het midden

De politie dient enkel PV op te stellen ( een van de vormen van PV) voor strafbare feiten.
Verlies van een sleutelbos is niet strafbaar

Wat ze moeten doen : verlies => attest van verlies van niet geidentificeerd voorwerp.

Indien er kwaad opzet is --- moet wel iets meer zijn dan ik denk het ... omstandigheden plaats enz enz maakt men een 'Verkort PV op' zelfde inhoud tegen onbekenden.

geen van beide PV 's gaan naar het parket wegens ... rationeel gebruik van menskracht... wat zouden die er mee doen tenslotte

Terug naar “Archief”