Opschortende voorwaarden vergeten

Max1993
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opschortende voorwaarden vergeten

#1 , 17 dec 2020 04:23

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.
Mijn vriendin en ik heb gisteren een bod gedaan op een woning. Van te voren heb ik alles heel mooi opgeschreven wat ik als opschortende voorwaarden er bij wilde vermelden.
Nu door alle gespannenheid heb ik enkel erbij geschreven onder voorbehoud van financiering van de bank.
Hier moest namelijk nog bij vermeld worden dat de elektriciteit ook goed gekeurd moet worden. Maar dit ben ik dus vergeten er bij te vermelden. :?
Door Corona is er vertraging voor een keuring deze is pas rond januari-februari.

De makelaar mailde mij gisteren wel dat de verkopers garanderen dat de elektriciteit goed gekeurd gaat worden.
Nu vroeg ik mij af of dit niet genoeg is om de aankoop te annuleren mocht het bod geaccepteerd worden als bv de kosten van herstelling te groot gaat zijn? Of dat ze adhv deze mail een compromis moeten sluiten voor de eventuele kosten.
Of is er een mogelijkheid om binnen 24 uur het document aan te passen of te annuleren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2020 18:13

Je kan achteraf geen opschortende voorwaarde meer toevoegen; dat is evident. Als jouw bod wordt aanvaard, is de koop gesloten.

Wel kan je die garantie door de verkopers laten akteren. Op die manier kan je, indien blijkt dat er toch grote kosten moeten gebeuren aan de elektriciteit, je verhalen op de verkopers.

De mail van de makelaar is mogelijks al een goede start, maar het zou verstandig zijn mocht dit conform artikel 8.1 Nieuw Burgerlijk Wetboek gebeuren.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Kopen”