operatie na ongeval op vakantie in Turkije

belle1976
Topic Starter

operatie na ongeval op vakantie in Turkije

#1 , 03 okt 2008 12:31

Mijn schoonmoeder is de dag na aankomst gevallen op de gladdige zeedijk van Bodrum en is onmiddellijk met een ziekenwagen naar het dichstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Ze is dus gedurende haar hele verblijf in het ziekenhuis geweest terwijl mijn schoonvader alleen in het all-in hotel verbleef. Kan zij iets ondernemen om een gedeelte van de reissom te recupereren (ze heeft geen annulering- of reis- en bijstandsverzekering genomen!!).
Alvast bedankt voor uw reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 03 okt 2008 13:49

Aangezien je schoonmoeder geen enkele verzekering heeft genomen (noch annulatieverzekering, noch reis- of bijstandsverzekering) kan ze de reiskosten niet recupereren.

De medische kosten kan ze wel gedeeltelijk terugvraen via het ziekenfonds.

Vraag: hadden je schoonouders geen hospitalisatieverzekering (via werkgever, ...)?

belle1976
Topic Starter

#3 , 03 okt 2008 18:08

Dat is wat ik wel dacht. Neen ze hebben geen privé hospitalisatieverzekering, alleen de mutualiteit zal kunnen tussenkomen. Bedankt.

Reclame

Terug naar “Archief”