Mijn vriend van 21 is enkele weken geleden thuis aan de deur gezet omdat zijn ouders het niet konden verkroppen dat hij zijn relatie met mij niet wou verbreken.
Ze hebben hem uitgeschreven op zn ouderlijke woonplaats en hij woont nu officieel bij mij en mijn ouders in.
Hij werkte reeds enkele maanden in hun familiebedrijf en is momenteel dus op zoek naar een andere, vaste job.
Hij had vorig jaar de auto van zijn ouders overgekocht voor 5000 euro. De verzekering bleef op naam van zijn moeder staan. Hij eiste zijn geld terug maar zij zeiden dat er nog een deel van zijn schoolopleiding moest betaald worden en ze dat geld daarvoor gingen gebuiken.
Ik heb enkele vragen:
* Kan hij een soort van leefloon aanvragen tot hij werk gevonden heeft?
* Kunnen mijn ouders een vergoeding krijgen omdat zij nu instaan voor alle kosten?
* Zijn spaarboekje en autoverzekering stonden op de naam van zijn moeder dus ze hebben hem alles ontnomen buiten kledij en paspoort. Kunnen we op de 1 of andere manier toch een deel terugkrijgen?
* Is er een risico aan verbonden dat hij nu ingeschreven staat op ons adres?
* Kunnen ze hem verplichten facturen te betalen die betrekking hebben op zijn schoolopleiding of is dit een plicht van de ouders?
Alvast bedankt!