hacken van een account

sniper
Topic Starter

hacken van een account

#1 , 21 dec 2008 20:23

op een forum waar ik aktief ben, heeft een persoon reeds herhaalde malen geprobeerd een account te hacken
dit doet hij door gegevens te gebruiken uit de databank van een ander forum, waar hij moderator is
zo gebruikt hij paswoorden uit die DB in de hoop zo op een account te kunnen
er zijn nl verscheidene mensen die op beide forums aktief zijn
volgens wat ik verstaan heb zijn zijn bedoelingen wellicht kwaadaardig
is hier iets tegen te doen?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 22 dec 2008 02:00

op een forum waar ik aktief ben, heeft een persoon reeds herhaalde malen geprobeerd een account te hacken
dit doet hij door gegevens te gebruiken uit de databank van een ander forum, waar hij moderator is
zo gebruikt hij paswoorden uit die DB in de hoop zo op een account te kunnen
er zijn nl verscheidene mensen die op beide forums aktief zijn
volgens wat ik verstaan heb zijn zijn bedoelingen wellicht kwaadaardig
is hier iets tegen te doen?

FCCU inlichten? :oops:

j.demoor

#3 , 23 dec 2008 10:16

“Art.550bis.§ 1. Hij die, terwijl hij weet dat hij daar toe niet gerechtigd is, zich toegang verschaft tot een informaticasysteem of zich daarin handhaaft, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot vijfentwintig duizend frank of met een van die straffen alleen. Wanneer het misdrijf, bedoeld in het eerste lid, gepleegd wordt met bedrieglijk opzet, bedraagt de gevangenisstraf zes maanden tot twee jaar...§ 3. Hij die zich in een van de gevallen bedoeld in de §§ 1 en 2 bevindt en :1° hetzij de gegevens die worden opgeslagen, verwerkt of overgedragen door middel van het informaticasysteem op enige manier overneemt...”(Strafwetboek 8 juni 1867).

U kan dus strafklacht neerleggen bij de procureur des Konings,schriftelijk rechtstreeks of mondeling via de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”