Herstelling pc verplicht te betalen?

bizoetje
Topic Starter
Berichten: 6

Herstelling pc verplicht te betalen?

#1 , 26 feb 2009 14:35

Hieronder al een onderwerp dat het een hele tijd duurt om mijn laptop te herstellen.

Mijn vraag;
De herstelling kost 350euro.
Een nieuwe pc het dubbele.
Ben ik verplicht om de herstelling te betalen?
Ik zou anders gewoon een nieuwe pc kopen.

Net gebeld met firma waar die binnen is gebracht en die gast weet dus echt van niets. Iedere keer hetzelfde liedje en ben het zat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 26 feb 2009 14:43

U bent niet verplicht de pc in kwestie te laten herstellen, wel is het zo dat de reparatiefirma U expertise faktuur kan maken (dat is een te betalen bedrag dat in rekening wordt gebracht voor het bepalen van de defekten aan uw toestel door een reparateur) Indien u weigert deze som te betalen krijgt U meestal uw toestel niet terug.

Deze voorwaarden staan beschreven in de onderhoudsovereenkomst die bij uw toestel hoort. Misschien de moeite deze eens te bekijken?

bizoetje
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 26 feb 2009 14:52

Ja dat begrijp ik.
Maar ondertussen staat mijn pc in Nederland (acer) om te herstellen.
Moet ik dan de herstelling een stop toeroepen?
Wat als die ondertussen reeds is hersteld, maar acer zo laks is om te zorgen voor een snelle verzending van het toestel?

De winkel waar ik hem binnen bracht heeft hem opgestuurd naar daar zonder me daarvan op de hoogte te brengen. Sinds ik het weet wordt de datum steeds opgeschoven en leggen ze in de winkel alle verantwoordelijkheid bij acer zelf.
Die van de IT weet zelf niet of mijn pc ondertussen is hersteld of niet ... is gewoon wachten en blijven wachten op ... tja een dag één dezer weken mag ik hopen!

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 26 feb 2009 15:15

Contact opnemen met ACER zelf.

Aangezien ACER geld vraagt voor de reparatie gaan ze deze zeker niet uitvoeren zonder uw specifieke toestemming.( betaling dient zelfs voor reparatie te gebeuren dacht ik)

In het lokale verkooppunt binnenstappen en de dossiernr vragen. (Als uw verkoper u dit niet kan bezorgen, hem schriftelijk in gebreke stellen wegens wanbeheer opvolgen reparaties)

In dat geval zeker naar acer bellen en zelf mails sturen naar klachtendienst zoals op contact pagina. (hier de exacte link)

Vermeld in je klacht duidelijk de informatie die je terugvindt op je aankoopbon, de dag van ingave toestel bij verkoper, naam en adres verkoper.

Hoe weet je trouwens dat de reparatieprijs € 350 is. Heeft je verkoper je dit medegedeeld? heeft hij je de offerte of een kopie ervan bezorgd?

bizoetje
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 26 feb 2009 15:24

Contact opnemen met ACER zelf.

Aangezien ACER geld vraagt voor de reparatie gaan ze deze zeker niet uitvoeren zonder uw specifieke toestemming.( betaling dient zelfs voor reparatie te gebeuren dacht ik)

In het lokale verkooppunt binnenstappen en de dossiernr vragen. (Als uw verkoper u dit niet kan bezorgen, hem schriftelijk in gebreke stellen wegens wanbeheer opvolgen reparaties)

In dat geval zeker naar acer bellen en zelf mails sturen naar klachtendienst zoals op contact pagina. (hier de exacte link)

Vermeld in je klacht duidelijk de informatie die je terugvindt op je aankoopbon, de dag van ingave toestel bij verkoper, naam en adres verkoper.

Hoe weet je trouwens dat de reparatieprijs € 350 is. Heeft je verkoper je dit medegedeeld? heeft hij je de offerte of een kopie ervan bezorgd?
Bij het binnenbrengen werd ons gezegd 1week en 350euro.
Nadat we te weten zijn gekomen dat de pc werd verstuurd naar acer zelf hebben we gevraagd of dit niets aan de prijs zou veranderen, antwoord was neen, maar hebben daar geen papier van.

Mijn verkoper heeft inderdaad een fax gestuurd naar acer dat deze mocht hersteld worden. De prijs zou dus rond die 350 moeten liggen. Maar eerlijk gezegd, ik weet echt niet wat ermee gebeurt en wat niet. Het enige dat ze me daar vertellen is acer hier en acer daar.

Ik heb alle gegevens al en reeds gemaild , ook reeds gebeld maar je raakt daar onmogelijk binnen, of je moet een uur tijd hebben!

bizoetje
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 26 feb 2009 15:30

Kan ik niet gewoon mij niets meer aantrekken van die pc en een nieuwe kopen?
Klinkt stom maar heb die in feite echt nodig.
Had ik het geweten ...

Ze mogen hem houden wat mij betreft!
Kunnen ze mij daarvoor iets maken???

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 26 feb 2009 15:31

Laatste mail sturen en in de header de magische woordjes plaatsen.

"Kopie dossier dd. 26/02/09 verstuurd naar Testaankoop"

Wedden dat?

Terug naar “Archief”