Parkeerverbod E1 binnen parkeerzoneverbod E3

sciper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parkeerverbod E1 binnen parkeerzoneverbod E3

#1 , 18 feb 2022 18:43

Ik stond om 20u geparkeerd binnen het bord E1 (parkeerverbod) met een onderbord "van 6u tot 12u". Ik bevond mij echter ook binnen een parkeerzone E3 (stilstaan en parkeren verboden). Ik werd hiervoor beboet omdat, volgens de agent, het zonebord van kracht blijft buiten de periode van 6u tot 12u.

Ik kan hier niet meteen duidelijke wetgeving over terugvinden. Alvast bedankt voor enige toelichting.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 19 feb 2022 00:17

de lokale borden heffen de bepalingen van zonale borden op.

maw, agent heeft bij mijn weten geen gelijk

Issued

#3 , 19 feb 2022 13:00

Dat is een onduidelijke situatie creëren...
Mijns inziens is het lokale bord dus geldig van 6u tot 12u. Buiten die uren telt het bord niet en is dus de zonale regeling van tel. Enkele binnen die uren heft de E1 de E3 op. Maar nogmaals zeer onduidelijk

Reclame

sciper
Topic Starter

#4 , 25 feb 2022 09:25

Bedankt allen, voor de respons.

Ik heb ondertussen navraag gedaan bij de politie en zij zijn van mening dat het parkeerzoneverbod E3 weldegelijk van kracht is buiten deze uren (dus van 12u tot 6u). Sterker nog, ze lieten mij verstaan dat dit zelfs in mijn voordeel is, want, stel dat het E3 bord niet van kracht was daar, dan bevond mijn voertuig zich zogezegd na het aflopen van de laad-en losperiode op een trottoir en zou het bedrag van de onmiddellijke inning verhoogd worden van 58 naar 116 euro.

Enig idee of dit kan kloppen?

sciper
Topic Starter

#5 , 02 mar 2022 10:40

Is het een GAS boete of gewoon verkeersPV ?
Een gewone verkeersPV.
Een E3 kan nooit toelating geven om op een trottoir te staan - stilstaan noch parkeren.
Heeft u daar toevallig een wettekst van, zodat ik me kan verdedigen?
Waar is het ergens :?:
Stad Hasselt.

Orran

#6 , 02 mar 2022 18:05

Een E3 kan nooit toelating geven om op een trottoir te staan - stilstaan noch parkeren.
Ik weet niet echt of dit het resultaat gaat hebben dat u hoopt te bereiken...

"Meneer de rechter, ze kunnen mij niet verbaliseren voor die inbreuk, want ik beging een andere, grotere inbreuk!"

sciper
Topic Starter

#7 , 03 mar 2022 17:15

Ik weet niet echt of dit het resultaat gaat hebben dat u hoopt te bereiken...
"Meneer de rechter, ze kunnen mij niet verbaliseren voor die inbreuk, want ik beging een andere, grotere inbreuk!"
U begrijpt het verkeerd. Als volgens de wet een E3 nooit toelating kan geven om op een trottoir te staan, dan is die plaats ook geen trottoir, noch binnen noch buiten de uren op het onderbord. En dan bega ik net geen andere inbreuk als ik daar buiten de uren sta.

In ieder geval, het parket heeft ondertussen mijn betwisting aanvaard en de boete verworpen. Bedankt, allen, voor de hulp.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”