Dag iedereen,
Ik heb 4 jaar in een appartement gewoond waarbij bij de bezoekdag de veluxen al in een slechte staat waren. Mij werd verteld door de makelaar dat deze gingen vervangen worden. Dit is nooit gebeurd. Gelukkig zie je op de intredende plaatsbeschrijving op de foto's dat er al sprake is van schimmel en zwarte verkleuring van de beukenhouten veluxen.
Nu zoveel jaar later zijn de veluxen in de badkamer in extreem slechte staat. De verhuurder heeft achter mijn rug aan de plaatsbeschrijving firma laten weten dat hij met mij akkoord is dat ik de velux zal vergoeden. Wegens nalatigheid van mijn kant. Dit is nooit besproken geweest.
Ook tijdens de uittredende plaatsbeschrijving is mij niet gezegd geweest dat ik de velux ging moeten vergoeden. Er stond enkel dat de velux ging gemaakt worden op 31/03. Ik heb geen offerte gekregen, ik heb niets goedgekeurd of ben met niets akkoord gegaan.
Ik moet nu 2100 euro betalen. Opeens staat er op het proces verbaal van de uitredende plaatsbeschrijving tussen haakjes (kost voor de huurder). Dit is nadat ik het document heb getekend toegevoegd want anders zou ik nooit akkoord zijn gegaan. Ik heb van het document geen tweevoud gekregen dus ik kan ook niet bewijzen dat het achteraf is toegevoegd. Ik weet dat het heel dom was van mij maar hij had slechts twee opmerkingen. Een schuifje in de bureau en een klink van de koelkast. Ik heb er verder niet bij nagedacht.
Kan de verhuurder dit zomaar in mijn schoenen schuiven? Het appartement en de veluxen zijn ondertussen ook al meer dan 30 jaar oud.
Mvg,
Tessa