auto verkoopsovereenkost

DEMO29
Topic Starter

auto verkoopsovereenkost

#1 , 16 mar 2009 19:21

Kan er mij iemand vertellen of de verkoper mij iets kan verplichten.

Heb een verkoopovereenkomst voor een auto maar ik krijg maar een lening voor veel minder dan de auto eigenlijk kost.
Heb een voorschot betaald van 500euro.
Nu kan ik dus de wagen niet kopen en de verkoper heeft zelf op de verkoopsovereenkost gezet :de overeenkomst loopt tot max.20/03/09 als er nog geen betaling is gebeurt.

Dus ik bel die man dat de koop niet doorgaat en nu ga deze verkoper een advocaat nemen en vragen wat hij kan doen tegen mij.

Ik wil enkel mijn voorschot terug of kan ik dat niet terug vragen en kan die verkoper mij iets maken ook al schrijft hij zelf als de betaling niet is gebeurt voor die datum.Wil dat dan niet zeggen dat als ik niet betaal voor die datum dat de overeenkomst vervalt?
Of moet ik mij zorgen maken dat ik toch het bedrag moet ophoesten voor die auto?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2009 19:48

als u een overeenkomst afsluit bent u gebonden door die overeenkomst
als daar niet staat - koop gaat niet door onder vb x ontbindende voorwaarden vb bekomen lening dan bent u gebonden

Gezien uzelf reageerde voor de vervaldatum bent u dus gebonden-
tegenpartij kan schaevergoeding eisen ald dat wel in de vorowaarden staat.

Is de tegenpartij een handelaar of een particulier ?

bij handelaar wet op de handelspraktijken - waar en wanneer overeenkomst gesloten ...

DEMO29
Topic Starter

#3 , 16 mar 2009 19:56

de verkoper is een handelaar maar heeft de auto laten overzetten op zijn vriendin haar naam omdat hij maar een factuur kan hebben van 11.00 en de verkoopprijs is normaal 29.500.

Dus heeft die een factuur geschreven voor die vriendin denk voor een verkoop van 11.000.

Hoeveel schadevergoedin kan hij vragen?

Reclame

DEMO29
Topic Starter

#4 , 16 mar 2009 19:58

is enkel een overeenkomst met de gegevens van de auto en de gegevens van koper en verkoper en met de melding van die betaling voor 20-03

voor de rest staat er dus niks op!

Dus denk ik toch dat die overeenkomst vervalt bij geen betaling?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mar 2009 18:26

En wie is nu de verkoper een firma 'jef peeters firma' of
lies dewit met adres yyz en door haar samen met u getekend - gedagtekend en opgesteld in 2voud??

DEMO29
Topic Starter

#6 , 18 mar 2009 10:48

lies dewit is de verkoper

Terug naar “Archief”