Energie factuur op naam huisbaas

Derpinotar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Energie factuur op naam huisbaas

#1 , 24 aug 2022 13:42

Hallo

Sinds 13 maart woon ik alleen hierbij had ik Eneco als energie leverancier gekozen. Dit leek allemaal in orde te zijn tot ik een paarmaande mater van mijn huisbaas facturen doorkreeg van total energies met een afrekening (startende vanaf 28 februari dus nog voor ik hier woonde).

Hierna heb ik direct contact opgenomen me Eneco en hieruit bleek dat de EAN code niet klopte. Bij aansluiting hebben zij van uit hun systeem codes genomen voor dit adres wat fout bleek te zijn. Bij het aansluiten heb ik wel vet overname document doorgestuurd en werd me verzelerd dat alles klopte. Dit document beweerde ze nooit ontvangen te hebben.
Deze fout hebben ze "rechtgezet" tot 22 mei maar de periode van 13 maart tot 22 mei is dus nog bij total.
Het voornamelijke probleem us dat ik recht heb op sociaal tarief en mijn huisbaaq niet. Ook verlies ik een premie van 100 euro hierdoor.

Na meermaals contact met Total waar in ik over een periode van anderhalve maand van het akstje naar dz deur gestuurd werd is mij vandaag eindelijk verteld dat ze enkel veranderingen kunnen doen tot 25 dagen terug. Waardoor mijn sociaal tarief niet meer kan worden toegekent.

Hieruit is ook gebleken dat mijn huisbaas nooit zijn contracten stopgezet heeft en hierover zelf nooit contact heeft opgenomen. Ik wist hier totaal niets vanaf aangezien dit allemaan op zijn naam kwam.

De facturen moeten uiterlijk 2 sept betaalt worden of er komt een deurwaarder langs. Hij staat er dan oik op dat ik deze facturen zsm betaal want niet meer zo vriendelijk gevraagd word odertussen.

Ik heb een invalude uitkering dus de facturen zonder sociaal tarief komen heel ongelukkig.

Is er iets dat ik kan doen hieraan gezien de huisbaas zelf niet afgeloten heeft en ook totaal geen moeite gedaan heeft om hier iets in recht te zetten? Of moet in de zure appel bijten en dit gewoon maar betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 24 aug 2022 16:18

Als gebruiker moet je uw energieverbruik in de gaten houden, en dus ook de uitgaven opvolgen. Heb jij u nooit afgevraagd waarom er geen meterovername is gebeurd, en waarom er nog nooit voorschotfacturen bij u toekwamen?

Derpinotar
Topic Starter

#3 , 24 aug 2022 22:15

Dit is er allemaal wel gekomen, vanwege de fout in het systeen van Eneco heb ik betaalt voor een ander adres. Hierdoor heb ik wel voorschitten en dergelijke gekregen.

Reclame

KJ86

#4 , 24 aug 2022 22:25

Is er een groot verschil tussen het sociaal tarief en het normaal tarief voor een periode van twee maanden. Over wat voor bedrag spreken we eigenlijk?

Terug naar “Huren”