Doorverkochte website "teruggehacked" door de oude

tree
Topic Starter

Doorverkochte website "teruggehacked" door de oude

#1 , 08 apr 2009 19:29

Beste leden.

Deze vraag is in verband met een Mafiaspel op het internet (volledig kindvriendelijk natuurlijk), misschien ken je zo'n spelletjes wel of speelt je zoon/dochter dat? Enkele voorbeeldjes van grote spelen van dit soort: http://bulletstar.net/ , http://crimecl.com/ , http://www.barafranca.com/ , en zo zijn er nog vele anderen.

Ik en mijn broer hebben dus van een vriend zo'n spel gekocht en hebben hierbij ook een contract opgesteld (zie foto). Omdat onze vriend ondertussen aan een ander spel was begonnen had hij geen tijd meer om aan deze te werken en daarom verkocht hij het aan ons. We hadden hem gezegd dat hij ook de facturen op onze naam moest zetten, maar achteraf blijkt dus dat hij ons hierover belogen had en de facturen staan dus nog steeds op zijn naam.
Kort na de aankoop hebben we dan op onze vriend zijn site naar een 2-tal oude vrienden (van andere spelletjes zoals deze) van ons gestuurd dat wij ons eigen spel hadden gekocht, met een linkje naar de site, en dat ze eens een kijkje konden komen nemen. Onze vriend had dit gezien maar vond het niet erg. Maar nu enkele maanden later zijn er enkele (privé-)probleempen gekomen en komt hij dus terug op dit feit en noemt het dan "spam op zjin site" (terwijl wij gewoon onze oude vrienden even op de hoogte wouden brengen) en gebruikt het nu als rede om onze site terug over te nemen (zonder onze goedkeuring, zonder dat wij het wisten en zonder een handtekening van ons, als eigenaar van de hele site: zie foto) en heeft aan de host het wachtwoord gevraagd, die kon het dus niet kon weigeren aangezien de facturen nog op zijn naam stonden, en heeft zo onze site terug overgenomen.

Hij heeft dus nu dus onze site "teruggehacked" en heeft dus alles, zonder enig recht en goedkeuring van ons, wat aan ons toebehoord gestolen. Hij heeft ondertussen al veel dingen verandert, onze spelers gestolen en hun aan het beliegen over allerlei zaken die helemaal niet kloppen.

Wij zijn hier dus, zoals je al kunt denken, woedend over aangezien het ons veel geld en moeite heeft gekost om aan de site te werken.

Nu is mijn vraag, waar moeten we dit aangeven (of is dit forum ook goed om aangifte te doen?) en hoe liggen de kansen voor ons in een zaak, in ons voordeel is of niet?

Met vriendelijke groeten, tree

Foto: Afbeelding (klik om te vergroten!)
Foto informatie: Wouter Gh is mijn broer, bij handtekening van de verkoper staat: Betaling ontvangen op 2-12-2008

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 apr 2009 20:30

hmmm, aangifte doen bij Computer crime unit politie.

Hier wil ik wel onmiddellijk bij zeggen dat dit contract niet echt in regel is:

- nergens staat het aantal exemplaren van het contract gemeld,

- nergens wordt de verkoper bij naam en adres genoemd,

- het contract is evenmin gedateerd. (datum van opstelling)

Vooraleer je de politie inschakelt kan je hem ook een aangetekende ingebrekestelling overmaken. Maar eerlijk gezegd, dit is diefstal.

sniper

#3 , 08 apr 2009 22:21

als ik het goed voorheb staat de datum links boven
de naam van de verkoper staat mss in nr 4 van de voorwaarden?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Vandebos

#4 , 08 apr 2009 22:35

ok, eventjes te snel geweest wat betreft datum, maar nergens kan je uit afleiden dat shoval shung de eigenaar is die verkoopt...

sniper

#5 , 08 apr 2009 22:46

- nergens wordt de verkoper bij naam en adres genoemd,
de koper eigenlijk ook niet

maar dat wil niet zegggen dat hij dit zomaar kan terugnemen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

roadie

#6 , 09 apr 2009 20:00

Zolang de gegevens bij de host niet zijn veranderd, blijft alles bij het oude.

Persoon

#7 , 07 jun 2009 23:39

Ik ken het spel niet, maar ik weet dat bij veel van zulke online games het delen, doorverkopen, verhuren, etc. van een account vaak niet toegestaan is volgens de gebruikers voorwaarden.

Als dat zo is, word veronderstelt dat de persoon wie het account heeft aangemaakt dit te weten. Als hij je dit doorverkoopt is hij in fout.

Maar zoals ik al zei, ik ken je situatie niet helemaal he. :wink:

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”