overheid & vakantie

DirkDB
Topic Starter

overheid & vakantie

#1 , 24 jun 2009 20:38

Beste,

Ik heb steeds als zelfstandige gewerkt maar sinds kort ben ik aangeworven op een overheidsdienst als bediende (niet statutair)
Er werd me daar verteld dat ,aangezien ik zelfstandige was, ik ook geen recht heb op vakantie totdat het nieuwe kalenderjaar begint. Volgens mij klopt dit niet helemaal en is het jaarlijkse verlof anders geregeld bij de overheid dan in de privé-sector. Jammer genoeg kan ik hier weinig over terugvinden. Kan iemand mij hierover wat meer raad geven aub?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 24 jun 2009 21:11

bij ons (mlv) heb je het eerste jaar wel verlof, zij het minder dan de volle 30 dagen

ik dacht 6 dagen + 2 dagen per maand dat je aangenomen bent
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

wolf2

#3 , 24 jun 2009 21:21

Zie in het Staatsblad
Publicatie : 1999-06-17
MINISTERIE VAN AMBTENARENZAKEN
Omzendbrief nr. 476 van 28 mei 1999 betreffende de verloven en afwezigheden toegestaan aan de personeelsleden van de rijksbesturen

Open ook "beeld": in de tabellen staan regels over overgang van privé naar ambtenarij (evt. ook van zelfstandig naar ambtenarij).

Deze omzendbrief is wel aan te passen aan het ondertussen licht verhoogd aantal dagen vakantieverlof.

En geldt voor de Rijksbesturen in de ruime zin.

Indien U bij een heel specifieke overheid zou werken: zie dan uw eigen statuut. Maar dat van de Rijksbesturen is wel de moeder van alle statuten.

Reclame

DirkDB
Topic Starter

#4 , 24 jun 2009 23:34

Dank voor jullie antwoorden!

Terug naar “Andere”