wat met lening en kind bij uit elkaar gaan -samenwonend

mayba
Topic Starter

wat met lening en kind bij uit elkaar gaan -samenwonend

#1 , 23 aug 2009 21:05

Hoi

Mijn vriendin is bij me weggegaan en heeft via advocaat laten weten dat ze volgende eisen heeft:

*de helft van waarde van ons huis (bouwgrond was mijn eigendom, hebben enkel samen lening aangegaan voor bouwen huis)

* dat zij hoederecht heeft over ons dochtertje en dat ik haar enkel om de 14 dagen een weekend mag zien

* dat zij X euros alimentatie eist van mij

Kan dit zomaar? Zij is weggegaan voor een andere man (woont ze niet mee samen) en ik wil meer hoederecht dan dat zij voorstelt (50-50 of meer aangezien ze er nu al amper tijd voor heeft)
De waarde van de grond moet ik haar toch niet betalen aangezien ik die alleen heb aangekocht?

Bedankt

Mayba

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 07 sep 2009 15:37

Hoi

Mijn vriendin is bij me weggegaan en heeft via advocaat laten weten dat ze volgende eisen heeft:

*de helft van waarde van ons huis (bouwgrond was mijn eigendom, hebben enkel samen lening aangegaan voor bouwen huis)

* dat zij hoederecht heeft over ons dochtertje en dat ik haar enkel om de 14 dagen een weekend mag zien

* dat zij X euros alimentatie eist van mij

Kan dit zomaar? Zij is weggegaan voor een andere man (woont ze niet mee samen) en ik wil meer hoederecht dan dat zij voorstelt (50-50 of meer aangezien ze er nu al amper tijd voor heeft)
De waarde van de grond moet ik haar toch niet betalen aangezien ik die alleen heb aangekocht?

Bedankt

Mayba
Veel antwoorden op je vragen kun je vinden op deze sites:
:arrow: Allerhande informatie over scheiden.
:arrow: Tweehuizen - Als ouders apart gaan wonen.
:arrow: Onze wegen scheiden.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”