Bepaling onderhoudskosten tuin

Ben22
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bepaling onderhoudskosten tuin

#1 , 27 jul 2024 11:24

Ik verhuur een appartement dat deel uitmaakt van een VME van +- 70 appartementen.
Het gebouw is omringd door een grote tuin.
Het onderhoud van deze tuin wordt onder handen genomen door een tuinaannemer.
Op de jaarlijkse afrekening van de Syndicus zie ik nu dat er zoals steeds een bedrag aangerekend wordt voor het onderhoudscontract van de tuin maar ook staat er dit jaar appart vermeld ‘aanplantingen extra’ voor een bedrag van +- € 6.000 (op basis van de quotiteiten = € 120)
Is deze extra kost voor de verhuurder of de huurder?
Online heb ik hier niets over gevonden, behalve dan dat de huurder instaat voor het onderhoud van de tuin : gras afrijden, onkruid verwijderen en snoeien.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

LYNX XX

#2 , 27 jul 2024 12:33

Volgens mij ( en ook niet gespecifieerd in de kostenverdelingen tussen huurder/verhuurder ) vallen deze uitgaven ten laste van de verhuurder.
Dit is een aanschaf en geen onderhoud tuin. Deze aanschaf/aankoop zal zeker beslist zijn op de AV volgens principe betaler beslist. € 6000.00 aanplantingen is al geen onderhoud of kleine uitgave meer.

mava105

#3 , 27 jul 2024 16:36

En dat is een uitgave waar met vele jaren van kan genieten, en is dus eigenlijk een INVESTERING. Ze kunnen gemakkelijk meerdere huurders meegaan. Dus waarom zou 1 huurder die moeten dragen.

Reclame

Terug naar “Huren”