Intern beroep studievoortgangsbeslissingen wegens medische omstandigheden

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
mtullius
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Intern beroep studievoortgangsbeslissingen wegens medische omstandigheden

#1 , 27 aug 2024 02:27

Ik ben sinds 2022 student industrieel ingenieur. Sinds vorig jaar geldt dat je je niet meer inschrijven voor een opleiding (ook niet in een andere instelling) als je op het einde van het tweede bachelorjaar niet geslaagd bent voor alle vakken van het eerste jaar.

Wegens een neurologische aandoening (chronische clusterhoofdpijn) ben ik afgelopen academiejaar niet in staat geweest om mijn studie voort te zetten zoals gepland. Ik heb 2 opleidingsonderdelen uit het eerste jaar moeten hernemen, en ik heb ze dit jaar weer niet kunnen afleggen. De tweede zittijd is nog niet voorbij, maar ik wil me al voorbereiden om intern beroep aan te tekenen. Hiervoor zijn overtuigingsstukken nodig, en ik vroeg me af wat ik hier best voor kan gebruiken en hoe groot de kansen zijn dat mijn beroep aanvaard wordt.

Vraag ik mijn neuroloog/huisarts om een brief te schrijven? Het enige 'bewijsstuk' waar ik aan kan denken is het statuut individuele aanpassingen dat mij werd toegekend door de universiteit en het aanvraagformulier bijzondere faciliteiten.

Alvast bedankt.

basejumper

#2 , 27 aug 2024 19:16

Beste