HUISJE NET NIET ONDERTEKEND,VRIENDIN TWIJFELT OVER RELATIE

jeanpaul
Topic Starter

HUISJE NET NIET ONDERTEKEND,VRIENDIN TWIJFELT OVER RELATIE

#1 , 21 sep 2009 11:55

We hebben ons huurcontract over laten nemen,en gaat dus vanaf 1 oktober van start voor de volgende eigenaars.

zelf gaan we deze week mijn meerinbreng laten tekenen door ons tweeen van het huis
de dag nadien gaan we de akte ondertekenen

het geld is ook zopas doorgestord naar notaris,er is geen weg meer terug
en dat wil ik ook eigenlijk niet
ik wil zo graag in dat huisje

het heeft 160000 gekost,met notariskosten erbij 173000 all in
ik heb nu een meerinbreng gedaan van +/- 32000 euro
en wil er ook een meerinbreng voor renovatie aan geven +/- 20000 euro
zelf hebben we lening aangegaan van 140000 euro
die 140000 euro doen we 50/50

Wat is het beste,als zij dat niet meer ziet zitten,en ze wil de relatie beeindigen?

moet dat huis enzo dan alweer geschat worden op zo korte tijd???
of wat gaat er gebeuren,
komen er weer extra kosten bij om alles terug op mijn naam te laten zetten? of houden ze op zo een korte termijn rekening?
ik wil er nogmaals voor gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 21 sep 2009 12:42

Als zij de relatie niet meer ziet zitten kan je haar niet dwingen om bij je te blijven, de vraag is dan of jij de lening alleen kan afbetalen. Het inschrijven van een nieuwe hypotheek zal je moeten betalen. De notaris werkt ook niet gratis, dus ook weer wat centjes voor voorzien.De schuldsaldoverzekering zal je ook moeten laten herzien en dat is ook niet gratis.

Bekijk ook eens je KI., indien je moet verkopen binnen de 3 jaar na aankoop en je hebt een 'klein beschrijf' ga je een boete mogen ophoesten. Ingeval van abattement is dat 2 jaar.
indien je een groot beschrijf hebt dan je 3/5 van de registratierechten terug krijgen op voorwaarde dat de woning wordt verkocht binnen de 2 jaar.

In de leningsakte zal ook wel verwezen worden naar een 'herbelegginsvergoeding' bij een vervroegde terugbetaling gaat ook dat geld kosten.

Ik kan eigenlijk weinig raad geven, indien je viendin het voor bekeken wil houden dan kan je best eens gaan praten met je notaris, hij kent je dossier nu eenmaal.

jeanpaul
Topic Starter

#3 , 21 sep 2009 12:48

de woning is klein beschrijf van 5%
als we ondertekenen,en zij wilt weggaan nadien
mag dat dan niet worden overgenomen dat klein beschrijf,als ik alles wil overnemen,ga ik dan ook aan die boete komen?

ik spreek niet van bankdossierkosten van 500 of 700 euro
maar de grote kosten van een paar duizend euro,zijn die te vermijden
moest dat zo het geval zijn?

wat een situatie :s

Reclame

Lex

#4 , 21 sep 2009 14:58

Zoals ik dus al zei neem eens contact op met je notaris, hij kan je/jullie tot op de eurocent vertellen wat een scheiding/verdeling zal kosten.

Indien je vriendin de akte niet wil ondertekenen dan heeft de verkoper 2 mogelijkheden...ofwel neemt hij het betaalde voorschot als schadevergoeding en dan is de kous af...ofwel kan hij de uitvoering van de overkomst vorderen...en dan zullen jullie zich aan de overeenkomst moeetn houden.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”