onbetaalde huur

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
amie69
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

onbetaalde huur

#1 , 25 sep 2024 21:39

Reeds gedurende meer dan 15 jaar verhuur ik een appartement, steeds zonder noemenswaardige problemen.

Als verhuurder heb ik echter de afgelopen maanden te maken gekregen met een huurder die de huur niet betaalde. De huurder is intussen vertrokken, maar er is schade (raam, vloer, keuken is beschadigd). Ik heb de huurder hierover gecontacteerd, maar ik word uitgelachen.

Graag zou ik de onbetaalde huur en de geleden schade willen verhalen op de huurder, maar ik zou mij willen informeren over de mogelijkheden en de kansen op succes.

Drone

#2 , 25 sep 2024 22:40

deurwaarder contacteren om de nodige vaststellingen te laten doen in de woonst en laten vaststellen dat de huurder vertrokken is, niet zelf de woonst betreden.

dan dagvaarden voor het vredegerecht om de huurovereenkomst te laten ontbinden en schadevergoeding te vorderen.

kans dat tegenpartij veroordeeld word is (redelijk) groot

de vraag is ook of de tegenpartij wel solvabel is om de schadevergoeding te betalen, de huurwaarborg zou geen probleem mogen zijn.

CityBird

#3 , 26 sep 2024 13:15

Bijkomend aan Thomas & Drone gaat veel afhangen of de huurder solvabel is. Heeft deze een job? Indien insolvabel, huurwaarborg recupereren, wonden likken en opnieuw verhuren, elke extra kosten kan je immers toch nooit meer recupereren.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”