Ik verdenk een klusjesman er van dat hij 200 euro aan parfum heeft gepakt van mijn nachtkastje toen ik niet thuis was

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Bestolenstagair
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ik verdenk een klusjesman er van dat hij 200 euro aan parfum heeft gepakt van mijn nachtkastje toen ik niet thuis was

#1 , 26 sep 2024 11:09

Ik ben een stagair in antwerpen. Ik woon in een studentenhuis wat geregeld en gerunt word door mijn stage bedrijf.

Mijn stage bedrijf heeft er een handje van dat ze zonder aankondiging of te kort van te voren aankondigen dat ze in het huis moeten komen. Laat staan dat ze schriftelijk toestemming vragen om mijn (en die van de andere studenten) hun kamer te betreden.

24 september 2024 zijn er klusjesman(nen) in mijn kamer geweest om gordijnen te komen hangen. Ik vond de gordijnen die ik had prima, maar ik had niet echt een keuze in dat ik nieuwe gordijnen kreeg. nu ben ik er vandaag (26 september 2024) achter gekomen dat mijn geurtje van rond de 200 euro verdwenen is van mijn nacht kastje. Er hangen natuurlijk geen camera's in mijn kamer, de gordijnen zijn naar mijn weten opgehangen door een extern bedrijf.

Mijn stagebedrijf heeft die man(nen) de sleutel gegeven, en hebben ze dus binnen gelaten, verder is er naar mijn weten niet iemand geweest die ze in de gaten heeft kunnen houden. Dit maakt het stagebedrijf toch verantwoordelijk voor wat ze doen en wat er gebeurt?

Wat kan ik doen? en wat zijn mijn rechten?
Kan ik de verloren kosten verhalen op mijn stagebedrijf sinds zij de reden zijn dat dit kon gebeuren?

Drone

#2 , 26 sep 2024 11:14

U zal uw beweringen moeten staven met bewijzen, zoniet kunnen uw beschuldigingen u nog duurder te staan komen dan 200euro

LeenW

#3 , 26 sep 2024 11:19

Ik vrees ook dat u niets gaat kunnen bewijzen.

Reclame

Bestolenstagair
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2024 13:57

Ik vrees ook dat u niets gaat kunnen bewijzen.
Dat kan ik eigenlijk ook niet inderdaad. Het is een serie aan logische stappen.

Maar zou ik dit incident wel kunnen verhalen op mijn stage bedrijf?

zijn die klusjesmannen en hun acties dan niet de verantwoordelijkheid van mijn stagebedrijf, sinds het bedrijf ze naar binnen heeft gelaten en alleen heeft gelaten?

LeenW

#5 , 26 sep 2024 15:05

Maar er is geen bewijs dat er iets gestolen werd..

eylis

#6 , 26 sep 2024 15:59

Anderszijds is er wel bewijs dat het stagebedrijf zonder verwittiging externen binnenlaat in de privévertrekken van personen zonder daar toezicht op te houden. Ik zou minstens het stagebedrijf laten weten dat u nu iets mist en inderdaad niets kan bewijzen, maar dat dit enkel kon gebeuren dankzij hun werkwijze....

Terug naar “Stel een vraag”