Vraagprijs bindend?

vierlie
Topic Starter

Vraagprijs bindend?

#1 , 05 okt 2009 13:30

Een potentiële koper van mijn woning die de vraagprijs biedt, eist de woning op. De koper heeft zijn bod schriftelijk uitgebracht, maar dat bod is nooit door mij bevestigd geweest, niet mondeling, niet schriftelijk.
Bovendien zijn er nog andere gegadigden die meer dan de vraagprijs bieden. En uiteraard wil ik er het maximum uithalen!
Ik veronderstel dat je toch nog altijd zelf beslist aan wie je je huis wilt verkopen!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 05 okt 2009 14:13

Enkel een door beide partijen ondertekende compromis is binden.

Jij kan een minimum prijs bepalen waar je niet ondergaat of een richtprijs geven, maar die zijn niet binden.

Zolang er niets getekend is, ben jij niet verplicht te verkopen of schadevergoeding te betalen wegens het niet verkopen aan een bieder van de vraagprijs.
Jij mag gerust verkopen aan iemand die meer bied of iemand die je beter vertrouwd als koper.

Lex

#3 , 05 okt 2009 14:34

"89.Het aanbod is een door een der partijen voorgesteld ontwerp-contract.Aanvaarding door de andere zou volstaan om het in een contract om te zetten...90.Wie een aanbod doet...bindt zichzelf reeds,in afwachting van een mogelijke aanvaarding...91.Het aanbod vervalt wanneer de aanbieder het intrekt,ALVORENS het de tegenpartij kon bereiken...."(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,53-54).

Reclame

Terug naar “Archief”