Samenwonen

D-Feat
Topic Starter

Samenwonen

#1 , 27 okt 2009 17:23

Beste,
mijn vriendin waarmee ik reeds 8jaar samen ben woont sinds 4-tal jaar bij mij thuis (ouderlijk huis) en is sinds kort zwanger...
Wij hebben dus samen besloten om officieel te gaan samenwonen zodat ze onder mijn DKV verzekering kan komen en aantal andere zaken..
Nu is mijn vraag: Mijn eigen vermogen die ik zelf destijds heb opgebouwd (zoals auto, meubels,...) blijven deze voor altijd in mijn bezit? (mits de nodige betalingsbewijzen op mijn naam) Of worden die verdeeld over ons twee vanaf dat wij officieel gaan samenwonen? De goederen die we vanaf heden samen gaan kopen, is dat dan 50-50 tenzij faktuur op 1enkele naam of is dit niet ter sprake? Is het aangeraden dat ik een samenwoningcontrat laat opmaken of niet? Zodat de goederen 'voor' het samenwonen in het bezit blijven van de koper of is dit zowieso al het geval? en wat de toekomst betreft?
Alvast Bedankt
B.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 27 okt 2009 17:42

Op deze site vind je alvast een deel antwoorden op je vragen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”