nieuwe wagen aangekocht

Dolphinangel999
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

nieuwe wagen aangekocht

#1 , 15 mei 2025 13:07

Heb een nieuwe aangekocht, waarvan afhaling maandag 5/5/2025. Was de straat of 2 verder kon ik al terugrijden naar de garage, motorstoring. De dag zelf hadden we gezien dat er een diepe kras aan sleutelslot was. deze wordt hersteld in garantie. Donderdag paar dagen later mocht ik mijn wagen opnieuw gaan halen, en delen mede dat het stuk voor de motorstoring besteld is, ma geen kwaad kon om ermee te rijden. Deze week dinsdag ben ik terug naar garage dienen te gaan, daar sleutel nu zelfs van motorstoring blijft staan en lichte brandgeur gaf. Wagen is nu binnen en opnieuw met een vervangwagen. De vraag is welke rechten heb ik als consument met deze nieuwe wagen, waar ik eigenlijk nog maar zeer weinig meegereden heb. Is een Hybride/benzine. Dank je voor jullie info. (garage probeert wel te helpen, maar zitten zelf met hun handen in de haren).

Drone

#2 , 15 mei 2025 20:51

garage zal het defect onder garantie moeten herstellen

als dat niet lukt hebben ze twee keuzes, ofwel terug betaling of een nieuwe wagen laten leveren

Dolphinangel999
Topic Starter

#3 , 22 mei 2025 13:42

Beste Drone, met dank voor je antwoord. Ze vonden het probleem niet omtrent de motorstoring en zijn nu rechtstreeks met de fabriek in Frankijk in contact omtrent de wagen welke technisch probleem er zou zijn. Hopelijk geraakt dit opgelost.

Reclame

Franciscus

#4 , 22 mei 2025 17:45

Als u als particulier bij een garage koopt is het deze die volgens de bestaande consumentenwetgeving verantwoordelijk is voor alle stappen.
U hebt zelf geen contract et der Franse firma.
Deze al betrekken bij zaak is natuurlijk meegenomen als drukkingsmiddel.

Terug naar “Consumenten Koop”