Dag allen,
In het vorige huurappartement van mijn vriend trad er een lek op in het badkamerplafond. Dit probleem heeft meer dan een half jaar aangesleept, tijdens lange periodes was er:
- geen licht in de badkamer
- ernstig vochtprobleem
- afbrokkelend plafond
- groot gat in plafond (o.w.v. reparatie)
Naar ons gevoel was de verhuurder hierin nalatig:
- verkeerde mensen ingeschakeld voor diagnose/oplossing
- niet snel genoeg gereageerd
Er is een e-mailketting waarin steeds hetzelfde probleem wordt aangekaart, gestaafd met foto en video.
In eerste instantie dachten we dit blauwblauw te laten, maar bij de uittredende plaatsbeschrijving werd een grote som van de waarborg afgehouden, die ons niet volledig gerechtvaardigd lijkt. De eigenaar staat niet open voor onderhandeling.
Heeft het zin beroep te doen op een vrederechter om een percentage van de huur terug te vorderen voor de periode tijdens welke de badkamer niet volledig bruikbaar was + ondervonden ongemak? Of is dit tijdsverlies?
Erg bedankt!