Ik ben Belgisch militair die werk in het NAVO-hoofdkwartier te Napels, Italië. In 2008 werd ik van hieruit uitgezonden naar Kaboel, Afghanistan voor 6 maanden. Tijdens deze 6 maanden had ik recht op 2 weken verlof volgens het reglement. Ik vloog met de Duitse Luchtmacht van Termez, Oezbekistan naar Keulen, Duitsland. Vandaar uit pakte ik een burgervlucht naar Napels, Italië op eigen kosten. Nu Januari 2010 kreeg ik een brief van de Defensiestaf in Brussel. Blijkbaar rekent de Duitse Luchtmacht deze vlucht aan, aan het Belgische Leger. Deze rekent dit weer aan de militair. Prijs 316 euro. Volgens de reglementen van het leger mag dit ook.
Nu komt het echter: van de 4 Belgische militairen die toen een Duitse vlucht namen, ben ik de enigste die gefactureerd ben. De datum van de vlucht klopt niet. De facturatie is zo laat dat ik ze niet kon aftrekken van mijn beroepskosten van het belastingsjaar 2008.
Ik weiger momenteel te betalen omdat de datum verkeerd is. Mijn vraag is echter kan ik me beroepen op eventueel consumentenrecht wegens laattijdige facturatie. Kan ik me beroepen op het feit dat ik nooit een contract heb getekend met Defensie voor deze vlucht? Kan ik me beroepen op het feit dat ik de enigste ben die gefactureerd is? Kunnen ze me eventueel intresten aanrekenen voor laattijdige betaling als ze een factuur zouden sturen met de juiste datum?