Personenbelasting

Annemie.V
Topic Starter

Personenbelasting

#1 , 10 feb 2010 12:34

Min ongehuwde broer is eind 2009 overleden. Daar hij invalide was (met een hoge uitkering en bijpassing) moest hij elk jaar redelijk wat personenbelasting betalen. Het aanslagbiljet van de personenbelasting zak ik ten vroegste einde 2010 ontvangen, dus te laat om het te betalen bedrag op te nemen in het passief van de aangifte van de successie. Hoe pak ik dit aan ? Kan ik een schatting maken op basis van het voorgaande jaar ? Is het mogelijk hiervoor uitstel van indiening van de aangfite te bekomen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 10 feb 2010 14:38

De erfgenaam erft dus ook de schuld van de belastingen mee , en zal die moeten betalen.
Bij de aangifte van nalatenschap vermeld je reeds ' te verwachten personenbelasting.', zonder een bedrag. De Registratie aanvaardt slechts een officiëel aanslagbiljet , geen schatting of eigen berekening.
Wanneer je het aanslagbiljet hebt ontvangen , maak je een aanvullende aangifte van deze schuld. De Registratie doet herberekening en betaalt successierechten terug. Spreek wel af met de Registratie.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”