rekken vereffening verdeling

mr
Topic Starter

rekken vereffening verdeling

#1 , 26 feb 2010 09:06

Beste,

Voor de vereffening verdeling is een "onafhankelijk notaris" aangesteld. Na een eerste bijeenkomst (verkennend gesprek) zei hij dat een 2-tal maanden nodig had om bepaalde zaken op te zoeken en zich in te werken in het dossier. Ondertussen zijn we reeds een 10-tal maanden verder en is er nog steeds geen sprake van een tweede gesprek. Het wordt nog erger, mijn advocaat krijgt geen gehoor op faxen en telefoonberichten. De "onafhankelijke notaris" is als het ware van de aardboom verdwenen. Langs de andere kant heeft mijn ex alle voordelen om een vereffening verdeling zo lang mogelijk uit te stellen.

Ik wil dit hoofdstuk echter zo snel mogelijk geheel kunnen afsluiten! Wat kan ik doen om deze vereffening verdelening te bespoedigen. Hoeveel gaat dit kosten? Wie draagt deze kosten? Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 27 feb 2010 10:52

“Art.1209.De rechtbank beslist over alle geschillen die bij haar aanhangig worden gemaakt, met dien verstande evenwel dat zij de oplossing kan uitstellen tot het vonnis van homologatie is gewezen...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘alle geschillen’ omvat ook deze over de wijze waarop de notaris zijn opdracht uitvoert. Zijn vervanging kan gevorderd worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”