samenwonen met iemand met schulden, hoe best vastleggen?

sjarlie
Topic Starter

samenwonen met iemand met schulden, hoe best vastleggen?

#1 , 04 mar 2010 11:08

Mijn vriend wil bij me intrekken, dus domicilie op zelfde adres plaatsen, maar hij heeft schulden, alles wat in de woning staat is van mij maar van sommige dingen heb ik geen aankoopbewijs meer. We kiezen voor feitelijk samenwonen. Is het genoeg als we onderling een samenlevingscontract opmaken (dus niet laten registreren bij notaris) en ik zelf een inventarislijst opmaak (zowel schriftelijk als met foto's) van alle goederen die reeds aan mij toebehoren?
Ik zou niet willen dat eventueel deurwaarders mijn gerief en meubilair komen halen omwille van zijn schulden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2010 20:00

kort antwoord: alles wat daar staat wordt beschouwd als zijnde van hem.
U zal na beslag moeten gaan bewijzen dat het van u is.
Hoe komt dat ---wel de deurwaarder komt opschrijven als u niet thuis bent en dan is het gebeurd. U zal dan voor beslagrechter ELKE maal mogen revindiceren om u goederen terug te krijgen wat redelijk wat geld kan kosten.

Ook als uw vriend niet ingeschreven staat maar er feitelijk verblijft dus met een vals adres kan de deurwaarder op de plaats van de werkelijke woning wel wat stappen zetten.

Hou er ook rekening mee dat iemand die niet ingeschreven staat ... politioneel ook gesignaleerd wordt en dat kan op een gegeven ogenblik HEEL duur in de papieren komen. vb alle officiële lijnen worden stopgezet -- vb belasting - ziekenkas - stemmen - aangetekende schrijvens - boetes enz.

Stel je voor je gaat samen met vakantie - bij controle 'ergens' tegengehouden - .... mijnheer we hebben hier enkele vatingsbevelen wegens niet betalen van .... en daar ga je vakantie... leuk is anders ...

Voor de Belgische wet wordt uw vriend beschouwd als 'vreemdeling'

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”