optreden beginnend artiest

kwispel
Topic Starter

optreden beginnend artiest

#1 , 28 mar 2010 03:11

hallo,

ik ken een jongeman die een professionele zangopleiding volgt, hij kreeg zopas het aanbod om op te treden in een muziekcafé dat kansen geeft aan beginnende artiesten. Hij zegt dat het normaal is dat iemand die pas begint niet bezoldigd wordt. ik heb daar toch mijn vragen bij? Wat zijn zijn rechten en plichten? het gaat om een optreden buiten de school om en de privéschool verbiedt niet dat hun studenten buiten de school om optreden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 28 mar 2010 12:16

Het muziekcafé is inderdaad niet verplicht de muzikant te betalen. De muzikant is ook niet verplicht om op te treden. Wil de muzikant gratis komen optreden, dan is dat maar zo. Beide moeten maar onderhandelen en een contract opstellen.

De school heeft hier verder ook niets mee te maken. De school kan ook niet verbieden dat hun studenten na schooltijd ergens aan de slag gaan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2010 17:20

Maar wel opletten met SABAM en billijke vergoeding want die zal WEL verschuldigd zijn. Ook op eigen liedjes

Reclame

Terug naar “Archief”