EOT registratierechten bij verhuur

Nelletje
Topic Starter

EOT registratierechten bij verhuur

#1 , 14 apr 2010 20:25

Ik ben gescheiden via EOT, en heb mijn exman uitgekocht. De akte is op mijn naam gezet op 1/9/2009.
Ik heb toen voor dat deel ook registratiekosten betaald.

Nu wil ik vanaf augustus 2010 verhuizen naar een huurwoning en vanaf november 2010 mijn eigen woning verhuren.

Ik las ergens dat je normaal 3 jaar in een huis moet wonen ivm registratiekosten omdat je anders boete moet betalen.

We hebben in mei 1999 het huis gezamelijk aangekocht en zijn er in 2000 iin komen wonen en ik woon er nu nog steeds.
3 jaar is echter nog niet verstreken sinds de nieuwe akte op mijn naam staat.

Iemand een idee of ik dan zou moeten bijbetalen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 14 apr 2010 20:39

Dat van die boete , indien niet bewoond binnen de drie jaar , is hier niet van toepassing. Dat geldt bij een aankoop aan het zgn. 'klein beschrijf' , waar men slechts 5 % moet betalen ipv. de gebruikelijke 10 %.
Indien men 10 % betaalt , is er geen probleem.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Nelletje
Topic Starter

#3 , 14 apr 2010 20:51

Dus uitkoop wordt niet aanzien als aankoop en je kan die eigendom gewoon verhuren?

We hebben destijds wel aangekocht met klein beschrijf, en ik heb bij de uitkoop 1% van de geschatte waarde moeten betalen. Dus geen 10%.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”