Wijziging verblijf kinderen

Peterken
Topic Starter

Wijziging verblijf kinderen

#1 , 26 apr 2010 14:33

Even kort schetsen,
Ben papa van twee kinderen elks 11 jaar (tweeling), gescheiden sinds 2001. Nieuwe relatie sinds 2006. Jammer genoeg botert het niet echt goed tussen mijn kinderen en mijn nieuwe vrouw. Heb dit reeds meermaals met mijn kids besproken, en deze laten duidelijk blijken dat zij ervoor kiezen om niet meer voor langere periode te blijven of te blijven slapen. Momenteel ga ik ze om de 14 dagen zaterdag halen en 's avonds terugbrengen en zij laten merken dat dit voor hen voldoende is. Stress voor hen is ook vele minder. Enkel wil mijn ex vrouw hen via de jeugdrechtbank verplichten om terug de oude regeling aan te gaan. De regeling van 1 dag om de 14 dagen is momenteel reeds 1 jaar aan de gang, en is mondeling afgesproken. Ondertussen had ze een rechtzaak op poten gezet om mij de meest belachelijke en buitensporige dingen te laten betalen, maar jammer voor ,haar heeft ze deze over de hele lijn verloren. Daarom probeert ze het nu via deze weg. Kan dit terug verplicht worden door de rechtbank, want ik vrees dat mijn relatie met de kinderen daar alleen maar terug zal door verzuren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 26 apr 2010 16:17

Even kort schetsen,
Ben papa van twee kinderen elks 11 jaar (tweeling), gescheiden sinds 2001. Nieuwe relatie sinds 2006. Jammer genoeg botert het niet echt goed tussen mijn kinderen en mijn nieuwe vrouw. Heb dit reeds meermaals met mijn kids besproken, en deze laten duidelijk blijken dat zij ervoor kiezen om niet meer voor langere periode te blijven of te blijven slapen. Momenteel ga ik ze om de 14 dagen zaterdag halen en 's avonds terugbrengen en zij laten merken dat dit voor hen voldoende is. Stress voor hen is ook vele minder. Enkel wil mijn ex vrouw hen via de jeugdrechtbank verplichten om terug de oude regeling aan te gaan. De regeling van 1 dag om de 14 dagen is momenteel reeds 1 jaar aan de gang, en is mondeling afgesproken. Ondertussen had ze een rechtzaak op poten gezet om mij de meest belachelijke en buitensporige dingen te laten betalen, maar jammer voor ,haar heeft ze deze over de hele lijn verloren. Daarom probeert ze het nu via deze weg. Kan dit terug verplicht worden door de rechtbank, want ik vrees dat mijn relatie met de kinderen daar alleen maar terug zal door verzuren.
Ik vermoed dat jouw ex heel sterke argumenten zal moeten hebben om de kinderen te verplichten de - door jou en hen gemaakte en goed werkende - afspraak te wijzigen. De jeugdrechter zal alvast eens goed in zijn/haar haar krabben denk ik.
Als de kinderen meer bij jouw ex-vrouw verblijven dan voorzien in het vonnis, kan zij eventueel wel verzoeken om een hogere alimentatiebijdrage voor de kinderen te laten vaststellen.
De kinderen hebben een leeftijd waarbij ze perfect kunnen 'gehoord' worden door de jeugdrechter. Zij kunnen dit zelf ook vragen middels een schrijven naar de jeugdrechter. Als ze gehoord worden, kunnen zij hun eigen wensen kenbaar maken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”