Hallo,
ik zit met een serieus probleem. Mijn ouders zijn al jaren wettelijk gescheiden. Ik ben enig kind. Mijn pa heeft een huis dat volledig van hem is. ( Mijn ma ook trouwens, maar dat doet er niet toe. )Mijn pa heeft nu een relatie met een nieuwe vriendin ( die trouwens 2 kinderen heeft, die ook wettelijk gescheiden is ). Ik kom niet zo goed overeen met die vrouw, waardoor ik dus in ruzie zit met mijn pa. Nu ben ik bang dat mijn pa mij kan onterven. Ik heb al verschillende zaken gelezen dat onterving van de kinderen niet wettelijk mogelijk is, tenzij door opsoepering van het vermogen ( dus alles opdoen maw ) en door een levensverzekering te nemen. Mijn vraag is nu, zijn er nog andere mogelijkheden ( buiten opsoepering en levensverzekering ) waardoor ik kan onterft worden? ( ik denk bv aan een testament? ) EN stel dat mijn pa hertrouwt met zijn nieuwe vriendin, krijgt zij dan enkel vruchtgebruik van mijn pa zijn woning? Of erft ze ook alles/helft van de onroerende en roerende goederen van mijn pa? En krijgen haar kinderen dan ook een deel van mijn pa zijn woning als ze getrouwd zijn? Gelieve me een antwoord te verschaffen.
MVG