Huwelijk Filipijnen

semsagro
Topic Starter

Huwelijk Filipijnen

#1 , 25 mei 2010 17:49

Even een schets van de situatie. Ik woon en werk in Azie (niet Filipijnen). Ik heb een relatie met een filipijnse dame reeds geruime tijd. Ik moet er geen doekjes omwinden dat zij, evenals haar familie hier enkel financieel beter van worden.
Wegens verblijfsvergunning (haar contract loopt af in Juli), zijn we nu in de fase gekomen dat we over huwelijk spreken.
Ik heb door al de gesprekken het gevoel gekregen dat er een financiële regeling zal verwacht worden voor de familie in kwestie. Heb zelf eens de verhalen gelezen die op de website van de Belgische ambassade staan en eerlijk gezegd slaan de twijfels nu toe.
Mijn vraag is, wat indien ik met haar in de Filipijnen zou huwen, en worst case scenario wordt werkelijkheid, wil dit dan zeggen dat ik hier serieus mijn broek kan scheuren? I.e. zou zij aanspraak maken op een onderhoudsvergoeding en/of mijn vermogen? Of laat ik beter een voorhuwelijkscontract opmaken, of is dit niet nodig? Wordt een huwelijk in de Filipijnen automatisch ook aanzien als een huwelijk in België?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding