vriend verlaten en samen gekocht huis

misstiek
Topic Starter

vriend verlaten en samen gekocht huis

#1 , 05 jun 2010 23:15

Ik ben van plan om mijn vriend te verlaten.
We hebben samen een huis gekocht en betalen nu reeds 4 jaar af.
Zijn moeder heeft een klein deeltje gegeven aan mijn vriend, zogezegd een deel van zijn erfenis.
Ik heb ook een heel klein deeltje ingebracht , maar als voorschot aan de vorige eigenaars en 'onder tafel'.
Ik heb wel een papier waarop vermeld staat dat ik een bepaald bedrag heb betaald als voorschot.
Kan ik mijn geld terug eisen als het huis verkocht is?
Ik wil en kan niet verder in ons huis wonen en wil vertrekken met mijn 2 kinderen, wie moet er dan opdraaien voor de lening als mijn partner er blijft wonen totdat het verkocht is?
Kan ik mij terug trekken van alle betalingen dat hij gedurende de maanden maakt in ons huis zoals lening, gas en electriciteit, telenet, water, verzekeringen, enz
Ik heb een optie op een huurhuis maar moet binnen de 7 dagen beslissen als ik het zal aanvaarden, maar wat als ik nog moet helpen betalen voor mijn koopwoning.
Ik sta er dan wel alleen voor met 2 kids.
Weet iemand raad?
grtjs misstiek

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jun 2010 00:14

Ik ben van plan om mijn vriend te verlaten.
We hebben samen een huis gekocht en betalen nu reeds 4 jaar af.
Zijn moeder heeft een klein deeltje gegeven aan mijn vriend, zogezegd een deel van zijn erfenis.
Ik heb ook een heel klein deeltje ingebracht , maar als voorschot aan de vorige eigenaars en 'onder tafel'.
Ik heb wel een papier waarop vermeld staat dat ik een bepaald bedrag heb betaald als voorschot.
Kan ik mijn geld terug eisen als het huis verkocht is?
Ik wil en kan niet verder in ons huis wonen en wil vertrekken met mijn 2 kinderen, wie moet er dan opdraaien voor de lening als mijn partner er blijft wonen totdat het verkocht is?
Kan ik mij terug trekken van alle betalingen dat hij gedurende de maanden maakt in ons huis zoals lening, gas en electriciteit, telenet, water, verzekeringen, enz
Ik heb een optie op een huurhuis maar moet binnen de 7 dagen beslissen als ik het zal aanvaarden, maar wat als ik nog moet helpen betalen voor mijn koopwoning.
Ik sta er dan wel alleen voor met 2 kids.
Weet iemand raad?
grtjs misstiek
Als het huis verkocht is en de nog uitstaande schuld afgelost dan kunnen u alsook uw vriend de persoonlijk ingebrachte sommen terugnemen en als er dan nog iets overblijft de rest gelijkelijk verdelen.
Intussen moeten jullie wel, indien de lening samen is aangegaan, beiden de lening verder afbetalen. Als je vriend in het huis blijft wonen dienen alle nutskontrakten op zijn naam te worden overgezet (voor zover ze niet reeds op zijn naam staan) en moet hij die rekeningen alleen betalen omdat hij de woning alleen bewoont. U kunt nadat u de woning officieel niet meer bewoont betaling eisen door uw vriend van de helft van een normale huishuur, tenminste toch voor de tijd dat hij in de woning blijft wonen. Als hij de woning ook zou verlaten kunt u dat niet eisen.

Besluit: U zal in elk geval uw helft van de leningsaflosing moeten verder betalen zolang het huis niet is verkocht en de lening is terugbetaald met de opbrengst. Ingeval het huis wordt verkocht voor minder dan het schuldsaldo dan zal u dat overblijvend deel uit andere middelen moeten terugbetalen. U zal dan ook uw inbreng in kontanten niet meer kunnen recupereren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Archief”