Gemeenschappelijke muur gedeeltelijk verwijderen

wim vdv
Topic Starter

Gemeenschappelijke muur gedeeltelijk verwijderen

#1 , 07 jun 2010 21:54

Geachte,Op ons terras staat er een oud kot, dat niet meer al te stabiel is. De achtermuur van het kot is echter ook de scheidingsmuur tussen onze terrassen. Nu zou ik op de plaats van dat kot een terras willen leggen en de gemeenschappelijke muur ( - 3.5m) een beetje verlagen, omdat het bovenste gedeelte van die muur overhelt naar de buren. Ik ben begonnen met dat af te breken zonder mijn buren te verwittigen. We mogen het onstabiele gedeelte nu niet verder afbreken omdat ze 2 weken weg zijn en ze vragen ons een contract te ondertekenen waarin we verantwoordelijk zijn voor eventuele schade aan hun aangelegde tuin. Wij wilden de muur volledig afbreken en vervangen door houten panelen op onze kosten, maar de buren willen de muur behouden. Wij denken dat de muur dan verstevigd zal moeten worden omdat hij waarschijnlijk niet stabiel zal zijn na afbraak van het kot. Moeten ze tussenkomen in de kosten omdat ze de muur willen behouden of moeten wij alles betalen? Moet ik zo'n contract ondertekenen en wat moet er dan zeker in staan?Alvast bedankt voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2010 12:47

Indien de muur werkelijk gemeenschappelijk is, zullen de kosten van onderhoud en herstelling ook door beide partijen moet worden gedragen. In gemeen akkoord kan je dan overeenkomen om de muur te vervangen door een houten wand, die, als hij op de scheiding staat, ook gemeenschappelijk zal zijn.

Reclame

Terug naar “Archief”