aangifte: studentenarbeid + 'echte' job in afstudeerjaar

Nynaeve
Topic Starter

aangifte: studentenarbeid + 'echte' job in afstudeerjaar

#1 , 12 jun 2010 17:15

Goedemiddag,

Ik ben afgestudeerd in juli 2009, en heb diezelfde zomer nog een maand gewerkt als student (onbelastbaar normaal). Nu ben ik met een 'echte' job begonnen op 1 oktober 2009, en heb ik ook 2 fiches toegestuurd gekregen om op mijn belastingsbrief in te vullen. Beide fiches echter hebben eenzelfde fiscaal nummer: 281.10, dus ik heb ook 2x bezoldigingen in te vullen op nummer 250.
Weet men op de belastingsdienst dat dit om 2 verschillende statuten gaat? Of betekent dit dat het loon dat ik kreeg op mijn studentenjob tóch fiscaal belast wordt omdat ik al afgestudeerd was? Er werd mij verzekerd dat studentenarbeid nog mogelijk was in de zomer van het jaar dat je afstudeert.

Alvast bedankt voor een antwoord,

Mvg,
Nynaeve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jun 2010 20:40

Goedemiddag,

Ik ben afgestudeerd in juli 2009, en heb diezelfde zomer nog een maand gewerkt als student (onbelastbaar normaal). Nu ben ik met een 'echte' job begonnen op 1 oktober 2009, en heb ik ook 2 fiches toegestuurd gekregen om op mijn belastingsbrief in te vullen. Beide fiches echter hebben eenzelfde fiscaal nummer: 281.10, dus ik heb ook 2x bezoldigingen in te vullen op nummer 250.
Weet men op de belastingsdienst dat dit om 2 verschillende statuten gaat? Of betekent dit dat het loon dat ik kreeg op mijn studentenjob tóch fiscaal belast wordt omdat ik al afgestudeerd was? Er werd mij verzekerd dat studentenarbeid nog mogelijk was in de zomer van het jaar dat je afstudeert.

Alvast bedankt voor een antwoord,

Mvg,
Nynaeve
U wordt belast op uw totale inkomsten. Indien die boven het vrijgestelde minimum liggen moet u belasting betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”