mijn eerste belastingsaangifte HELP!

kenneth-gent
Topic Starter

mijn eerste belastingsaangifte HELP!

#1 , 21 jun 2010 19:54

in de krokusvakantie van 2009 heb ik enkele dagen vakantiewerk gedaan, sinds mei 2009 ontvang ik van het ocmw een studentenleefloon en woon ik alleen. Ik heb reeds gevonden dat dit studentenleefloon een vrijgestelde inkomst is en dus niet ingevuld moet worden op mijn belastingsaangifte, maar ik heb geen idee wat ik moet doen met die enkele dagen vakantiewerk. Moet ik dit gewoon invullen bij wedden/lonen of is dit ook vrijgesteld? of moet dit nog ergens anders komen?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2010 22:09

in de krokusvakantie van 2009 heb ik enkele dagen vakantiewerk gedaan, sinds mei 2009 ontvang ik van het ocmw een studentenleefloon en woon ik alleen. Ik heb reeds gevonden dat dit studentenleefloon een vrijgestelde inkomst is en dus niet ingevuld moet worden op mijn belastingsaangifte, maar ik heb geen idee wat ik moet doen met die enkele dagen vakantiewerk. Moet ik dit gewoon invullen bij wedden/lonen of is dit ook vrijgesteld? of moet dit nog ergens anders komen?

alvast bedankt
van je vakantiewerk krijg je normaal gezien een fiche 281.10 . Daar moet je de bedragen met codes overschrijven op je belastingsbrief (codes 250, eventueel 286, ...). In jouw geval (alleenstaande student?) zal dit op 1250 en 1286 zijn (etc). Daarna vul je nog de controlegetallen in (zie je klad) en de bedragen en je bent klaar :).

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”